
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز البرز، موکب «یاوران مهدی» با محوریت مسجد و با مشارکت فعالان فرهنگی شهرک بعثت و مهندس زراعی، همزمان با ایام «جنگ رمضان» در این منطقه برپا شد.
صالحی، مدیر کانون فرهنگی بقیهاللهالعظم (عج) با اشاره به اهداف این موکب به مجری البرز گفت: این برنامه با همکاری کانون فرهنگی خادمین بقیهالله و کانون فرهنگی دختران حسان برگزار شد و شامل فعالیتهایی همچون ختم قرآن، نقاشی، تبیین موضوعات فرهنگی و برگزاری اجتماعات مذهبی بود که هر شب تا ساعت ۲۳:۳۰ ادامه داشت.
وی با حضور در سیمای البرز افزود: در این موکب حدود ۴۰ نوجوان مسئولیت برنامهریزی و گردانندگی بخشهای مختلف را بر عهده داشتند و موکب «یاوران مهدی» کاملاً مسجدمحور بوده و به ارگان یا نهاد خاصی اختصاص ندارد.
موسویپور، یکی از موکبداران، در برنامه «سین هشتم» اظهار کرد: با توجه به تعطیلی مدارس، در قالب برپایی موکب، کلاسهای آموزشی رایگان بهویژه در درس ریاضی برای دانشآموزان برگزار شد که با استقبال خوبی همراه بود و دانشآموزان در زمان تدریس احساس رضایت و انگیزه بیشتری داشتند.
نازنینزهرا میرزایی، عضو گروه فرهنگی حسان نیز به مجری برنامه سین هشتم گفت: در روزهای ابتدایی نگران میزان استقبال از بخشهای آموزشی بودیم، اما به مرور زمان شاهد نتایج و دستاوردهای مطلوبی در این حوزه شدیم.
ریحانه سلطانی، از دیگر اعضای این گروه فرهنگی در برنامه زنده سیمای البرز افزود: ما یکی از گروههای حسان هستیم که چندین سال است بهصورت جدی در عرصه فعالیتهای فرهنگی حضور داریم و با توسل به شهید امیرحسین خوشبخت تلاش کردیم برنامهها به بهترین شکل اجرا شود.
وی در برنامه سین هشتم تأکید کرد: در این موکب به دنبال ایدههای نو برای اجرای برنامههای فرهنگی مؤثر هستیم و حضور پررنگ مردم در جریان «جنگ رمضان» نشان داد که آنان با انگیزهای واقعی برای دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی وارد میدان شدهاند.
منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما




