البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
X

نظارت بازار شب یلدا تشدید می‌شود/ گزارش تخلفات به شماره ۱۲۴

مرتضی پاشایی در گفت‌وگو با خبرنگار البرز نیوز گفت: هر ساله در ایام و مناسبت‌هایی مانند شب یلدا، نوروز، بازگشایی مدارس و ماه مبارک رمضان، طرح نظارت بر اقلام و کالاها و حتی خدمات پرمصرف توسط مراجع نظارتی از جمله بازرسی سازمان صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و … اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: امسال بخشنامه طرح نظارت بر بازار شب یلدا ۱۵ آذر ماه ابلاغ و اجرای آن از ۲۰ آذر ماه آغاز شده است و در راستای آن، نظارت روزانه بر بازار عرضه اقلامی از جمله آجیل، شیرینی و میوه به صورت مستقیم و اقلام پروتئینی مانند گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ و … به صورت غیرمستقیم صورت می‌گیرد.

معاون اجرای احکام اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز مطرح کرد: این بازرسی‌ها در قالب گشت‌های سیار سازمان تعزیرات حکومتی هر روز در دو نوبت صبح و عصر از مغازه‌های عمده فروشی و خرده فروشی صورت می‌گیرد و بر قیمت کالاها، اقلام و خدمات این ایام نظارت کامل می‌شود.

پاشایی عمده تخلفات در این حوزه را گران‌فروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت و عدم ارائه فاکتور خرید به مشتری عنوان کرد و با اشاره به اینکه تمرکز بازرسین به صورت ویژه بر این موارد است، افزود: علاوه بر این، نظارت بهداشتی هم بر مواد غذایی و اقلام پرمصرف شب یلدا صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: هدف از این نظارت‌ها که توسط کارشناسان بهداشت غرب و شرق کرج انجام می‌شود، این است که آجیل و سایر اقلام و مواد غذایی فاسد و کهنه به فروش نرسند. همچنین نظارت بر کیفیت و وزن اقلام، کم فروشی و گران‌فروشی کالاها نیز به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

معاون اجرای احکام اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز اذعان کرد: از ابتدای اجرای این طرح در استان البرز تاکنون تخلفاتی مشاهده و گزارش شده که در انتهای طرح اعلام می‌شوند. بیشترین تخلفات در حوزه آجیل و میوه و شیرینی بوده و فعالیت بازرسین تعزیرات در هفته جاری به ویژه از روز دوشنبه تشدید می‌شود.

سامانه سازمان تعزیرات حکومتی آماده دریافت گزارش‌های مردمی

پاشایی بیان کرد: نحوه برخورد با متخلفان بر اساس نوع، میزان و شدت تخلف تعیین می‌شود و مجازات‌هایی از قبیل تعطیلی واحد صنفی و جرایم نقدی سنگین نیز از سوی قانونگذار برای این تخلفات در نظر گرفته شده که امید است بازدارنده باشد و از تخلفات این حوزه بکاهد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم کمک بسزایی به نظارت‌ها می‌کند، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلفاتی از سوی کسبه از دو طریق می‌توانند موضوع را به سازمان تعزیرات حکومتی گزارش دهند که یکی از آنها ثبت شکایت در سامانه اینترنتی www.۱۲۴.ir یا تماس با سامانه ۱۲۴ است.

معاون اجرای احکام اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز با بیان اینکه بازرسی روزانه شکایات را دریافت و به واحدهای مظنون یا مشکوک به تخلف مراجعه می‌کنند، گفت: سامانه سازمان تعزیرات حکومتی به نشانی www.۱۳۵.ir نیز آماده دریافت گزارش‌های مردم در خصوص تخلفات بازار عرضه کالاست.

پاشایی توضیح داد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان، در قسمت میز خدمت، شکایت یا گزارش خود را با ذکر مشخصات درج کنند؛ مشخصات افراد در این قسمت می‌تواند محرمانه بماند اما اگر شاکی خصوصی هم باشند، می‌توانند با بارگذاری اسناد و مدارک مربوطه، شکایت خود را پیگیری کنند.

وی افزود: به محض ثبت شکایت، یک کد رهگیری از طریق سامانه برای شاکی ارسال می‌شود که می‌تواند در پیگیری شکایت از طریق ادارات کل تعزیرات حکومتی استان‌ها یا ادارات شهرستان‌ها مورد استفاده قرار گیرد. برای شکایت ثبت شده شماره پرونده نیز تعیین می‌شود و رسیدگی به آن صورت می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.