البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
X

دولت سرانه‌ آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و ورزشی البرز را افزایش دهد

علیرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار البرز نیوز با اشاره به اینکه یکی از محاسن سفرهای استانی دولت، کاهش فاصله بین مردم و حاکمیت و افزایش سرمایه اجتماعی نظام اسلامی است، اظهار کرد: در این سفرها مردم بدون واسطه خواسته‌های خود را بیان می‌کنند و با مطرح‌کردن مستقیم مطالبات و دریافت پاسخ بی‌واسطه از مسئولین تراز اول کشوری علاوه بر تقویت سرمایه‌های اجتماعی نظام با حضور میدانی رئیس جمهور و هیأت دولت امید در بین مردم نیز تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها در کشور وجود دارد که ده‌ها سال است کلنگ‌زنی شده و سرمایه بیت‌المال هزینه شده است اما مردم هنوز طعم شیرین خدمت را از آنها نچشیدند، گفت: این پروژه‌ها به نوعی به عنوان سمبل ناکارآمدی دولت‌ها و مدیران قلمداد می‌شوند.

عباسی افزود: اما زمانی که با حضور دولت آقای رئیسی پس از ۳۰ سال بی‌توجهی این پروژه‌ها افتتاح می‌شود این اقدامات نگاه مردم به دولت و مدیران را تغییر و امید را در مردم افزایش می‌دهد و رضایتمندی را ارتقا می‌دهد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به البرز این امیدواری وجود دارد که محرومیت‌های پنهان البرز هر چه بیشتر برای دولتمردان ملموس شود، بیان کرد: در کنار آن فکر و اقدامات مؤثری برای کاهش و برطرف کردن این محدودیت‌ها می‌توان اعمال کرد.

عباسی با اشاره به ارزیابی و تکمیل مصوبات سفر اول هیأت دولت به البرز، بیان کرد: در این سفر گزارشی از نتایج سفر اول و درصد پیشرفت و اجرایی شدن آنها به مردم استان توسط دولتمردان ارائه شود و در کنار آن تصمیمات خوبی در رابطه با کاهش ناترازی‌های استان در سرانه‌های مختلف نیز گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه البرز بر سر راه ارتباطی ۱۲ استان کشور قرار دارد، بالا بودن حجم ترافیک را از دیگر مشکلات این استان بیان کرد و افزود: انتظار داریم تا تسهیلات مناسب و حمایت‌های کافی را در بخش پروژه‌های بزرگراهی و محورهای مواصلاتی مختلف منتهی و عبوری از استان فراهم شده تا بار این مشکل ملی ساخته و تحمیل شده به استان البرز کاهش یابد.

عباسی پایین بودن سرانه‌ها در بخش‌های آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و ورزشی را از دیگر مشکلات البرز عنوان و تصریح کرد: با توجه به بالا بودن نرخ مهاجرت و افزایش جمعیت در البرز لازم است که دولت تصمیم اساسی در تغییر سرانه بودجه استان گرفته و نسبت به افزایش این سرانه‌ها اقدام کند.

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.