البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
X

برای بهره برداری از اتوبوس BRT و ایستگاه مترو شهید سلطانی در سال ١۴٠٢ تلاش می‌کنیم

برای بهره برداری از اتوبوس BRT و ایستگاه مترو شهید سلطانی در سال ١۴٠٢ تلاش می‌کنیم


به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، مهرداد کیانی در آیین بهره برداری از ٣٧ دستگاه وسیله حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: سالیان سال مردم کرج منتظر بودند که تحولی در سیستم حمل و نقل عمومی کلانشهر کرج ایجاد شود که در دوره ششم مدیریت شهری این اتفاق مبارک در حال تحقق است و اینک ظرفیت ناوگان عمومی به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرد.

کیانی با اشاره به ارقام ناوگان اتوبوس و ون هایی که به مجموعه اتوبوس‌های شهر اضافه شد، گفت: بودجه شهر کرج در سال ١۴٠١ حدود ۶ هزار و صد میلیون تومان بود. ارزش ناوگانی که امروز به بهره برداری رسید، هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان است لذا از این رقم می‌توان دریافت که اعضای شورا و مدیریت شهری ششم کرج، نگاه ویژه به حمل و نقل عمومی دارند و این موضوع را یکی از آیتم های عدالت اجتماعی می دانند چراکه مردم حق دارند به راحت ترین امکان به حمل و نقل عمومی دست پیدا کنند.

شهردار کرج با نوید اینکه امسال شاهد بهره برداری اتوبوس BRT در کرج خواهیم بود، اضافه کرد: مراحل شناسایی پیمانکار شروع شده و به زودی مراحل اجرایی کار نیز آغاز خواهد شد. 

وی به پروژه مترو نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از ٢٠ سال انتظار، امسال بخشی از پروژه به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید و یکی از رام ها به صورت رایگان، چند ساعت در روز سرویس دهی می‌کند و به زودی رام دوم نیز اضافه خواهد شد. 

کیانی تاکید کرد که تا پایان سال مترو به زنجیره حمل و نقل عمومی تهران وصل خواهد شد و امیدواریم مسافران کرجی در ایستگاه شهید سلطانی بتوانند وارد مترو شده و تا حصارک کرج این خدمات ارائه شود.

شهردار کرج با عنوان اینکه خرید اتوبوس های جدید با کمک دولت صورت گرفت، ادامه داد: با توجه به حدود هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار و با توجه به قیمت هر دستگاه اتوبوس به مبلغ ٧ میلیارد تومان، موفق شدیم در ١١ ماه اخیر ٢٠٠ دستگاه اتوبوس مدرن و جدید را که از نظر آلایندگی، اتوبوس پاک محسوب می شوند را به مرور به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج اضافه کنیم.

وی به پرداخت ٧۵ میلیارد تومان به صورت نقدی برای خرید ون اشاره کرد و گفت: ون های قبل فرسوده شدند و نیازمند بازسازی هستند لذا ورود ون‌های جدید به این مجموعه، پیامد خوبی برای شهر کرج خواهد بود.

کیانی در پایان گفت: رویکرد مدیریت شهری روزبه روز به سمت خدمت رسانی به شهروندان شهر کرج تمایل پیدا کرده است و روند رو به رشد با همراهی مردم منجر به این مهم خواهد شد که برگ زرینی از خدمات در تاریخ شهرداری کرج به یادگار بماند.

۳۷ دستگاه وسیله نقلیه عمومی به شهر کرج افزوده شد

محسن امیدوار رئیس سازمان حمل‌ و نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: آیین بهره‌برداری از ۱۵ دستگاه اتوبوس و ۲۲ دستگاه وَن با حضور شهردار کرج، اعضای شورای شهر و فرماندار شهرستان کرج برگزار شد.

امیدوار افزود: تا پایان مدیریت ششم شهری و منوط به انجام تعهدات از سوی کارخانه، ۲۰۸ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج افزوده خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.