البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
X

اضافه شدن ٣٧ وسیله حمل و نقل عمومی با اعتبار ٢٠٠ میلیارد تومانی/ لزوم تکمیل پروژه‌های مترو و بزرگراه شمالی کرج

اضافه شدن ٣٧ وسیله حمل و نقل عمومی با اعتبار ٢٠٠ میلیارد تومانی/ لزوم تکمیل پروژه‌های مترو و بزرگراه شمالی کرج


به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، علی قاسم پور در مراسم بهره‌برداری از ٣٧ دستگاه وسیله حمل و نقل عمومی شهرداری کرج، اظهار کرد: بهره برداری از ناوگان جدید حمل و نقل شهری کرج با اعتباری بالغ بر ٢٠٠ میلیارد تومان، نتیجه اتخاذ تصمیم اعضای شورای کرج و تلاش مدیریت شهری کلانشهر کرج است.

وی با اشاره به قیمت ٧ میلیاردی یک دستگاه اتوبوس، افزود: امروز با تدابیر اندیشیده شده، روند توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کرج که در دوره پنجم مدیریت شهری کرج شروع شد در دوره ششم نیز ادامه پیدا کرد لذا با توجه به افزایش قیمت یک دستگاه اتوبوس، تعداد اتوبوس اضافه شده به ناوگان از نظر ریالی عدد معنا داری خواهد بود.

رئیس شورای شهر کرج، گفت: امسال در بودجه سال جاری توجه ویژه ای به حوزه حمل و نقل عمومی و عمران شهری شده است. در این راستا از بودجه عمرانی و از مجموع پروژه هایی که در ناوگان حمل و نقل قرار می گیرند، رقمی حدود ٢هزار میلیارد تومان را در بودجه سال جاری و مرتبط با حمل و نقل عمومی هزینه خواهیم کرد که بعضی در مناقصه هستند مانند پروژه ٣٠ کیلومتری BRT شهر کرج با ١٩ ایستگاه که در دو فاز باید اجرا شود.

قاسم پور تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد بهره برداری خط مترو نیز از ایستگاه شهید سلطانی تا بهمن ماه سال جاری محقق شود که در مجموع این پروژه ها می توانند به حمل و نقل شهری، سرعت بدهند.

رئیس شورای شهر کرج به میزان مهاجرت کرج اشاره کرد و گفت: زیرساخت های شهری متناسب با افزایش جمعیت نیست و این عقب افتادگی اجتناب ناپذیر است لذا امیدواریم با افتتاح مترو و BRT بتوانیم مشکل شهروندان را حل کنیم.

وی اظهار داشت: از جمله اقدامات خوبی که در حال اجراست، ساماندهی پارک حاشیه ای است که همکاران ما در حوزه حمل و نقل و شورای شهر پیگیری کرده اند که در مراحل اجراست.

قاسم پور گفت: آنچه مهم است پروژه بزرگراه شمالی کرج است که با تلاش اعضای شورای شهر، شهردار کرج، استاندار، فرماندار و نماینده ولی فقیه استان البرز در حال تحقق است.

وی ادامه داد: در بزرگراه شهید سلیمانی امروز سهم اعتبار ۵٠درصدی دولت توسط وزارت راه و شهرسازی با پیگیری های درون شهری به لایحه هیئت دولت رسید که امیدواریم با تزریق این سهم از اعتبار و میزانی که شهر در حال هزینه آن است، شاهد پیشرفت قابل ملاحظه در این پروژه باشیم.

وی با تاکید بر لزوم درآمدزایی شهرداری در حصول نتایج بهتر گفت: آنچه مهم است ارائه خدمات در نقاط کمتر برخوردار شهر است که لازم است با توجه بیشتر مدیریت شود.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.