البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
X

روستاهای استان البرز، پتانسیل تولید و اشتغال را در بخش مشاغل خانگی دارند

روستاهای استان البرز، پتانسیل تولید و اشتغال را در بخش مشاغل خانگی دارند


به گزارش ایلنا از البرز، عبدالله دارایی در جلسه دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی کرج ضمن تأکید بر محوریت روستاها در مشاغل خانگی گفت: آموزش، راهبری و حمایت از روستاییان و ارائه تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی از جمله اهدافی است که این اداره کل با جدیت در سال جاری پیگیری می کند. 

وی افزود: روستاها باید محور تولید و اشتغال در بخش مشاغل خانگی باشند و با استفاده از فرصت های حمایتی موضوع تسهیلات تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ و تسهیلات اشتغال روستایی این امکان در روستاهای استان البرز با توجه به نزدیکی به شهرها و امکان بازاریابی و فروش محصولات فراهم باشد. 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به تمرکز بر توسعه گلخانه ها در استان البرز گفت: در سال پیش رو با همکاری اتاق تعاون و بخش تعاون، پیگیری برای توسعه گلخانه ها در البرز ادامه خواهیم داد و در بخش بازاریابی و فروش محصولات روستایی نیز با تامین زیرساخت های نمایشگاهی در فروش محصولات تولیدی، یاری رسان تولیدکنندگان و روستاییان خواهیم بود. 

در این جلسه ابراهیم شادمهر معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به مشوق های بیمه‌ای در اشتغال روستایی با پرداخت حق بیمه توسط دولت گفت: علاوه بر اعمال مشوق‌های بیمه‌ای در اشتغال روستایی در بخش تسهیلات تا سقف 500 میلیون ریال با نرخ ۴ درصد کارمزد برای هر نفر مستقل و تا سقف ۵ میلیارد ریال به صورت پشتیبان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار کارآفرینان عزیز روستایی قرار می گیرد. 

میثم اظهری بخشدار مرکزی بخش کرج نیز با ارائه گزارشی از وضعیت روستاها و توانمندی ها و فرصت های موجود در بخش اشتغال و کارآفرینی به ضرورت تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های مرتبط با حوزه اشتغال جهت رفع نیازهای کار، تولید و اشتغال روستاییان در بخش مرکزی تاکید کرد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.