البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
X

نخستین مرکز توسعه و تولید قراردادی ایران در استان البرز افتتاح می‌شود

نخستین مرکز توسعه و تولید قراردادی ایران در استان البرز افتتاح می‌شود


به گزارش ایلنا از البرز، مهدی عباسی با اعلام اینکه ساختمان نخستین مرکز توسعه و تولید قراردادی ایران به زودی در کرج افتتاح می‌شود، اظهار کرد: این ساختمان با هزینه ای بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال و در مساحت ۷۰۰۰ هزار متری آماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: این مجتمع با سرمایه گذاری و همکاری صندوق پژوهش و فناوری استان البرز، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تلاش پارک علم و فناوری البرز در چهار طبقه بنا شده است. در این ساختمان ۱۱  مرکز توسعه و تولید( CDMC) تخصصی در ۱۱ حوزه اصلی و مورد نیاز صنایع استان البرز و با هدف ایجاد پیوند میان دانشگاه و صنعت فعالیت خواهند داشت.

رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به اینکه مراکز توسعه و تولید قراردادی که به اختصار ( CDMC) نامیده می‌شوند، مدلی موفق در سطح بین المللی برای ارتباط بین صنعت و دانش هستند که هدف اصلی آن ها عبارت است از: کاهش هزینه‌های تحقیق و توسعه در صنایع، افزایش نوآوری در محصولات و فرآیندهای صنایع و تجاری‌سازی فناوری‌های جدید است.

وی افزود: یازده CDMC مستقر در این مرکز، در حوزه های صنعتیِ مختلف از قبیل غذایی، برق و الکترونیک، ساختمانی، شیمیایی، لوازم خانگی، صنایع خلاق و…. فعالیت خواهند داشت.

وی ادامه داد؛ افتتاح و بهره برداری از این پروژه، گامی مهم در حمایت از شتابدهنده ها، استارت آپ ها و تجاری سازی ایده های فناورانه و نوآورانه خواهد بود.

آیین افتتاحیه این پروژه روز سه شنبه شانزدهم اسفند و همزمان با نیمه شعبان با حضور روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی کشور و مسئولان ملی و استانی برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.