البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
X

آغاز طرح تعیین وضعیت اشتغال اتباع خارجی در استان البرز

آغاز طرح تعیین وضعیت اشتغال اتباع خارجی در استان البرز


به گزارش ایلنا از البرز، عبدالله دارایی با عنوان اینکه طرح تعیین وضعیت اشتغال اتباع خارجی در استان البرز آغاز شده است، اظهار کرد: آن دسته از اتباع افغانستانی که در طرح بازشماری و سرشماری سال جاری شرکت و ثبت نام کرده اند باید در طرح تعیین وضعیت اشتغال خود با مراجعه به سامانه http://kanoonnobat.ir/ نسبت به تشکیل پرونده و تکمیل مدارک جهت دریافت کارت اشتغال اقدام کنند.

دارایی افزود: پیرو هفدهمین نشست کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی، اتباع افغانستانی با مراجعه به دفتر کفالت استان زمان تشکیل پرونده و تکمیل مدارک در سامانه یاد شده اقدام کنند.

وی گفت: پس از تکمیل اطلاعات مربوط به تبعه خارجی در سامانه فوق، نوبت دهی برای مراجعه به دفتر کفالت انجام و از طریق شناسه این کانون ، زمان مراجعه تعیین و پروانه اشتغال جهت متقاضی صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برابر مواد ۱۲۰ و ۱۸۱ قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول بکار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند. کارفرمایانی که بدون داشتن مجوز نسبت به کارگیری اتباع خارجی اقدام کنند مشمول جرایم سنگین خواهند شد و در صورت تکرار جریمه دو برابری برای واحدهای مذکور اعمال می شود.

دارایی در پایان گفت: طبق ماده ۱۲۲ قانون کار صدور مجوز و پروانه اشتغال برای اتباع خارجی برعهده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان ها است و این مجوز برای مدت یکسال ساده و قابل تمدید است.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.