البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
X

۲ فروند هوایپما به ناوگان هوایی فرودگاه پیام افزوده شد/بهسازی باند فرودگاه با هدف ایمن سازی

2 فروند هوایپما به ناوگان هوایی فرودگاه پیام افزوده شد/بهسازی باند فرودگاه با هدف ایمن سازی


به گزارش ایلنا از البرز، مجتبی شمس نژاد با اشاره به اضافه شدن ۲ فروند هوایپما به ناوگان هوایی فرودگاه پیام اظهار کرد: با توجه به اینکه این هواپیماها نیاز به تعمیرات اساسی و رنگ آمیزی داشت به همین منظور به فرودگاه مهرآباد منتقل ودر آشیانه های فنی و عملیاتی این فرودگاه مورد تعمیر و رنگ آمیزی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: پس از انجام تعمیرات این ۲ فروند وارد فرودگاه پیام شده و با هدف انجام پروازهای باری آماده بهره برداری هستند.

شمس نژاد با بیان اینکه این هواپیماها می توانند ۵ تن بار را جابه جا کنند اظهار داشت: با توجه به اینکه ماموریت اصلی پیام در حوزه بار و ترانزیت هوایی بار است به همین منظور با استقرار این ۲ فروند این امیدواری ایجاد شده که بتوانیم بار دیگر این هدف مهم را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: در واقع استقرار این هواپیماها در فرودگاه بین المللی پیام زمینه بازاریابی و جذب بار هوایی را در سطح منطقه و کشور برای این فرودگاه ایجاد خواهد کرد.

شمس نژاد گفت: هدف اصلی ما در پیام این است که با انجام فعالیت هایی از این قبیل بار دیگر شاهد رشد و توسعه بار هوایی در این فرودگاه باشیم.

بهسازی باند فرودگاه پیام

معاون هوانوردی و امور فرودگاهی فرودگاه بین المللی پیام در ادامه به بهسازی باند فرودگاه نیز اشاره کرد و گفت: باند این فرودگاه با هدف ایمن سازی و جلوگیری از مخاطرات احتمالی بهسازی شد.

شمس نژاد افزود: طبق گزارش موسسات آموزش خلبانی محدوده ای در ابتدای باند به مساحت ۶۰ متر مربع نیاز به بهسازی و روکش مجدد آسفالت داشت.

وی اضافه کرد: به همین منظور طی مدت ۲ روز این عملیات آسفالت و روکش عارضه موجود در سطح باند پروازی در این فرودگاه انجام شد.

شمس نژاد با بیان اینکه با اجرای این عملیات باند فرودگاه بین المللی پیام برای انجام پروازها آماده است، اظهار داشت: با انجام روکش این عارضه شرایط عملیاتی در باند پروازی پیام برقرار و اطلاعیه های هوانوردی لازم نیز در این خصوص صادر شده است.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.