البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
X

تجمع اعتراضی پیشکسوتان کارگر مقابل خانه ملت در کرج/فاصله دستمزدها با تورم و گرانی‌ها عادلانه نیست

تجمع اعتراضی پیشکسوتان کارگر مقابل خانه ملت در کرج/فاصله دستمزدها با تورم و گرانی‌ها عادلانه نیست


به گزارش ایلنا از البرز، فرشاد اوجانی با اشاره به اینکه جمعی از پیشکسوتان جامعه کارگری استان البرز در اعتراض به وضعیت سخت معیشتی، مقابل خانه ملت کرج تجمع کردند، اظهار داشت: این افراد با هدف انعکاس مشکلات جمع زیادی از کارگران خواستار تخصیص اعتبار لازم بویژه مصوبه کمسیون اجتماعی مجلس مبنی بر تخصیص ۱۲۰ همت در اصلاح بودجه پیشنهادی دولت به سازمان تامین اجتماعی شدند که بالغ بر۶۰۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است.

اوجانی گفت. چرا نباید سهمی برای سازمان تامین اجتماعی دیده شود در حالیکه ۳۲۰هزار میلیارد تومان سهم برای سه سازمان بیمه دیده شده است در صورتی که قانون در مورد تعهدات دولت به صندوق تامین اجتماعی صراحت دارد که هر ساله باید سهم سازمان محاسبه و به حساب آن واریز شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر کرج با عنوان اینکه فاصله دستمزدها با تورم و گرانی‌ها عادلانه نیست، تصریح کرد: بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی خواستار اجرای قانون هستند و اگر تا کنون تجمع اعتراضی انجام نشده بود به این دلیل بود که فاصله دستمزدها با تورم بدین شکل نبود.

وی ادامه داد: در حال حاضر خط فقر بالای ۱۷ میلیون تومان و حداقل دستمزد پنج میلیون تومان است و فاجعه آن جاست که عیدی بازنشستگانی که عائله مند بوده یک میلیون و هشتصد هزار ریال تعیین کرده اند که باعث شرمندگی بوده چون با این مبلغ نمی‌توان حتی یک جفت کفش خرید کرد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.