البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
X

چهارباغ، مستعد برای قطب گردشگری کشاورزی و بومگردی/لزوم حفاظت بیشتر تپه‌های تاریخی چهار باغ و ملک‌آباد

چهارباغ، مستعد برای قطب گردشگری کشاورزی و بومگردی/لزوم حفاظت بیشتر تپه‌های تاریخی چهار باغ و ملک‌آباد


به گزارش البرز نیوز از البرز، یحیی دارایی امروز در بازدید از شهرستان چهارباغ اظهار کرد: در بازدید از این شهرستان، امکان سنجی ظرفیت‌های این منطقه در زمینه گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری صورت گرفت که بیشترین امکان در زمینه گردشگری کشاورزی وجود دارد. 

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: شهرستان چهار باغ منطقه‌ای مستعد با آب و هوای بسیار خوب است که با 250 گلخانه بیشترین تعداد گلخانه‌های استان را در خود جای داده است و ظرفیت خوبی برای تبدیل به قطب گردشگری کشاورزی و بومگردی است.

دارایی با اشاره به ظرفیت‌های بومگردی در این منطقه اضافه کرد: چندین متقاضی برای دریافت مجوز اقامتگاه بومگردی در این منطقه وجود دارد که در مرحله اخذ استعلامات هستند.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز تأکید کرد: چنانچه کسانی که در روستاهای شهرستان چهارباغ، اقدام به سرمایه‌گذاری به خصوص در حوزه بوم‌گردی کنند، از تسهیلات حمایتی کم بهره، بهره‌مند می‌شوند.

دارایی طی سفر نیمروزی شهرستان چهارباغ از منطقه ملک‌آباد و تپه‌های تاریخی این شهرستان نیز بازدید کرد. 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه این تپه‌ها تحت حفاظت هستند، اظهار کرد: ایجاد انجمن‌های دوستدار میراث‌فرهنگی و افزایش هماهنگی با دهیاری و شوراهای روستا و شهر برای افزایش حفاظت مد نظر است تا از هرگونه تخریب، خاکبرداری و دخل و تصرف در مناطق تاریخی جلوگیری شود. 

دارایی حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی را وظیفه‌ای همگانی عنوان کرد و گفت: حفاظت و صیانت از محوطه‌ها و تپه‌های تاریخی و فرهنگی، وظیفه‌ای همگانی است و همه موظف به حفاظت از میراث‌فرهنگی کشور هستیم . 

چهار باغ دارای ۱۰ تپه تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد ۹ تپه به ثبت رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.