البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
X

اطلس فرهنگی و اجتماعی اتباع بیگانه تدوین می‌شود

اطلس فرهنگی و اجتماعی اتباع بیگانه تدوین می‌شود


به گزارش البرز نیوز از البرز، دهقان شیری در اولین نشست کارگروه اجرایی فرهنگی اتباع خارجی استان اظهار داشت: تهیه اطلس فرهنگی و اجتماعی برای مهاجران خارجی استان و شناسایی ظرفیت های دولتی و غیر دولتی در دست اقدام است. این اطلس در راستای گسترش اقدامات فرهنگی و اجتماعی با هدف ترغیب و تسهیل بازگشت جامعه مهاجران خارجی و به منظور کمک به آبادانی و پیشرفت کشور افغانستان مورد توجه است. 

وی افزود: بر اساس اطلس اجتماعی و فرهنگی رفع موانع تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی، افزایش سرانه ورزشی و امکان استفاده از اماکن ورزشی توسط اتباع خارجی، اعطاء اقامت ویژه به فعالان اقتصادی و نخبگان اتباع خارجی، شناسایی اقشار آسیب پذیر، بانوان بی سرپرست اتباع، ارائه آموزش های لازم با هدف توانمندسازی اتباع موصوف در برنامه راهبردی در استان برای ساماندهی اتباع بیگانه تعریف شده و یکی از مسئله‌های کلان کشور محسوب می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: همچنین رفع موانع تحصیلی برای دانشجویان اتباع، تقویت زیر ساخت‌ها و احداث مدارس و خانه های بهداشت و درمان برای ارائه خدمات به اتباع خارجی حاضر در استان، شناسایی و ساماندهی کودکان کار اتباع خارجی از طریق حمایت های معیشتی، حرفه آموزی و توانمندسازی خانوادهای کودکان کار با هدف زمینه سازی ادامه تحصیل کودکان کار، رفع موانع برگزاری مراسمات دینی و مذهبی در اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اتحاد و همبستگی میان اهل سنت و اهل تشیع نیز در برنامه های اطلس اجتماعی  و فرهنگی دیده شده است. 

در این نشست ضمن هم افزایی و بررسی نقطه نظرات اعضاء کارگروه در حوزه فرهنگی اجتماعی اتباع و مهاجران در استان پس از بحث و تبادل نظر، طرح های پیشنهادی دستگاه های متولی استان به منظور تایید طرح های فرهنگی به وزارت کشور منعکس شد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.