البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
X

تقویت کتابخانه زندان‌ها موجب رشد فرهنگی و سلامت اجتماعی مددجویان می‌شود

تقویت کتابخانه زندان‌ها موجب رشد فرهنگی و سلامت اجتماعی مددجویان می‌شود


به گزارش البرز نیوز از البرز، علی معدنی پور در دیدار و نشست با علی چهارمحالی مدیرکل امور زندان‌های استان و اقدامات تامینی و تربیتی البرز به نقش کتابخوانی در کاهش جرائم اشاره کرد و گفت: یکی از موثرترین راه‌های پیشگیری از جرائم فرهنگ‌ سازی از طریق افزایش سطح آگاهی افراد جامعه است و بر کسی پوشیده نیست که کتاب با توجه به تاثیرگذاری عمیق توانسته است در دنیای امروز که با انوع رسانه ها مواجه هستیم موثرتر جلوه کند چرا که سرعت اطلاع رسانی موجب کاهش سطح کیفیت و گاهی صحت مطالب باشد و این خود آفتی برای جامعه محسوب می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز نگاه ابزاری به کتاب را یک اشتباه بزرگ خواند و گفت: ما هرگاه در جامعه زاویه نگاهمان به کتاب سطحی، نمایشگاهی و ویترینی باشد موجب از دست رفتن فرصت‌ها خواهد شد و امروز برخی مشکلات و. آسیب‌های اجتماعی که در جامعه با آن مواجه هستیم حاصل این نگاه است .

علی معدنی پور با تبیین تغییر کارکردها در کتابخانه‌های عمومی و نقش آن در جامعه گفت: امروز کتابخانه‌های عمومی قالبی فراتر از عضوگیری و امانت کتاب به خود گرفته و در همه عرصه‌های فرهنگی امروز کتابخانه‌های عمومی فعالیت چشمگیری داشته اند که شاخص ترین آنان سرمایه گذاری بر روی کودکان و نوجوانان در راستای رشد و تعالی نسل فرداست که اثر آن در برنامه های فرهنگی و کتابخوانی در کشور و البرز قابل مشاهده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در این نشست به فعالیت کتابخانه‌های عمومی در ندامتگاههای استان البرز نیز اشاره و تصریح کرد: با تعامل مناسبی که میان اداره کل کتابخانه‌های عمومی و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان البرز در سال‌های اخیر برقرار شده است علاوه بر تقویت کتابخانه‌های ندامتگاهها، همکاری‌های متقابلی در برگزاری فعالیت‌های مختلف فرهنگی مانند برگزاری نشست‌های کتابخوان ، برگزاری مسابقات کتابخوانی مختلف از جمله جشنواره کتابخوانی رضوی و… در ندامتگاههای استان البرز صورت گرفته است که امیدواریم با تلاش مشترک، شاهد افزایش  این فعالیت‌ها باشیم.

در این نشست علی چهارمحالی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان البرز  نیز به فواید کتاب و کتابخوانی در ندامتگاهها و تاثیر آن در بینش مددجویان و کمک به اصلاح رفتار آنان پرداخت و ابراز امیدواری کرد با برنامه های مشترک میان دو اداره کل اقدامات موثری در زندان‌های استان البرز و ترویج کتابخوانی در بین مددجویان انجام شود.

در پایان، تفاهم نامه ای در ۲۳ بند و در حوزه های  مختلف فرهنگی، آموزشی و ترویجی با محوریت کتاب میان مدیران کل کتابخانه‌های عمومی  و زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان البرز نیز امضا شد و طرفین به سرعت بخشیدن و کیفیت در اجرایی شدن این تفاهم نامه تاکید کردند.

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.