البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
X

اولین دوره مسابقات آزاد مهارت زندانیان البرز برگزار می شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرزاز اجرای مرحله استانی اولین دوره مسابقات آزاد مهارت ویژه زندانیان استان البرز خبر داد.


به گزارش البرز نیوز از البرز، بهزاد غفاری با اعلام اینکه اولین دوره مسابقات آزاد مهارت زندانیان استان البرز برگزار می شود، اظهار داشت: مسابقات آزاد مهارت زندانیان زندان‌های استان با هدف شناسایی و معرفی زندانیان مستعد و دارای مهارت بالا در 7 رشته مهارتی چرم، آشپزی، پیرایش مردانه ، خیاطی، درودگری، جوشکاری و منبت و معرق با همکاری و حمایت اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان البرز، بنیاد تعاون زندانیان و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در محل ندامتگاه فردیس(کچویی) اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز گفت: در نشست مشترک اخیر با مهدی آجرلویی رئیس اداره اشتغال و حرفه آموزی و سیدحشسن شمس زاده علوی رئیس مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی ندامتگاه های البرز، برنامه ریزی جهت برگزاری مرحله استانی مسابقات آزاد مهارت ویژه زندانیان استان صورت گرفته است و مقدمات لازم در این زمینه مهیا شده است.

بهزاد غفاری خاطرنشان کرد: زندانیان به عنوان بخشی از جامعه هدف مهارت آموزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نیازمند بازسازی روحی و ارتقای سطح توانمندی های شغلی به منظور پیشگیری از وقوع جرم می باشندو اشتغالزایی مددجویان در زندان، می تواند علاوه بر ایجاد امنیت روانی برای فرد و جامعه، در کاهش آمار بازگشت مجددبه زندان نیز تاثیر داشته باشد که در این راستا، برگزاری مسابقات مهارتی ویژه زندانیان، می تواند کمک شایانی در این امر باشد. 

وی همچنین افزود: با همکاری اداره کل زندان های استان البرز، برای اولین بار در کشور، مسابقه مهارتی پیرایش مردانه ویژه سربازان زندان، آشپزی ویژه زنان زندانی و منبت و معرق ویژه کانون اصلاح و تربیت در کنار ۴ رشته مهارتی مذکور اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در پایان اظهار داشت: نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای زندانیان استان البرز در حاشیه برگزاری مسابقات آزاد مهارت زندانیان در محل ندامتگاه فردیس(کچویی) برپا خواهد شد. 

مسابقات آزاد مهارت زندانیان با همکاری سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با هدف ترویج فرهنگ مهارت آموزی در بین زندانیان، ارتقای سطح کیفی آموزش های فنی و حرفه ای در سطح زندان ها، فراهم نمودن فرصت رقابت سالم در بین زندانیان، ارتقای ضریب اشتغال پذیری ناشی از توانمندی های حرفه ای، الگوسازی و افزایش مهارت آموزی زندانیان و بروزرسانی و ارتقای شایستگی ها و صلاحیت های حرفه ای زندانیان در سراسر کشور برگزار می شود.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.