البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
X

افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در سال جدید اعمال می شود

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع انسانی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به تصویب افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی ها در خطوط ثابت و گردشی این کلانشهر، گفت: این مصوبه از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ قابلیت اجرایی دارد.


به گزارش البرز نیوز از البرز، عمار ایزدیار با تاکید بر تلاش عملی در راستای تحقق شعار ملی سال اظهار داشت: با هدف حمایت از معیشت خانواده ۱۳ هزار نفره تاکسیرانان شهر و طبق روال سنوات گذشته، نرخ کرایه تاکسی در خطوط ثابت و گردشی ۳۰ درصد افزایش یافته است که از ابتدای سال جدید قابل اعمال است.

وی افزود: تاکسیرانان قشری زحمتکش و خدوم هستند که در شرایط گرانی و اوضاع نامناسب اقتصادی متحمل فشار مضاعفی شده اند لذا نمایندگان مردم در شورای شهر با هدف کمک به معیشت این عزیزان و کمک به تامین هزینه های تعمیر، سرویس و نگهداری تاکسی ها و ایجاد انگیزش برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی، با افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی ها موافقت کرده است که از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ قابلیت اجرایی دارد.

افزایش نرخ کرایه اتوبوس ها در ۱۴۰۱؛ ۲۰ درصد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه پارلمان شهری کرج ادامه داد: امسال نرخ کرایه اتوبوس ها در شهر معادل ۲۰ درصد افزایش یافته است که افزایش کمتر آن به نسبت نرخ کرایه تاکسی با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی اقشار کم درآمد جامعه و فشار کمتر به آنها و همین طور تقویت انگیزه شهروندان برای استفاده از ناوگان اتوبوسرانی برای جابه جایی در مقاصد درون شهری می باشد که با سلامت محیط زیست نیز سازگاری دارد.

ایزدیار در بخش دیگری از سخنانش از تکمیل و توسعه خط دو قطار شهری کرج به عنوان یکی از اولویت های اجرایی و عمرانی سال آینده یاد کرد و ادامه داد: حمل و نقل ریلی درون شهری سازگار با محیط زیست و گره گشای ترافیکِ سنگین معابر می باشد که الحمدلله در روزهای پایانی سال گذشته توفیق جذب ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با بانک عاملیت بانک شهر حاصل شد که در تسریع تکمیل پروژه نقش بسزایی دارد.

مذاکرات فشرده با سیستم بانکی جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی

وی با اشاره به معضل کمبود پول خُرد که بعضاً مباحثی را فی مابین تاکسیرانان و مسافرین ایجاد می کند، گفت: در همین راستا و با تدابیر اندیشیده شده، نرخ کرایه تاکسی ها در سال ۱۴۰۱ رُند شده تا دغدغه تامین پول خُرد در میان نباشد، البته تحقق پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در سال جاری باید وارد فاز اجرایی شود.

منتخب اول مردم کرج در شورای اسلامی شهر در پایان از انجام مذاکرات لازم با سیستم بانکی جهت ارائه تسهیلات ارزان قیمت به تاکسیرانان داوطلب جهت نوسازی تاکسی های فرسوده خبر داد و اذعان داشت: فرسودگی ناوگان تاکسیرانی موجب کاهش انگیزه مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی می شود و همچنین شهروندان با در نظر گرفتن افزایش سالانه نرخ کرایه انتظار تردد و سرویس دهی تاکسی های نو در خطوط سطح شهر را دارند که امیدواریم دوره ششم مدیریت شهری در این زمینه توفیق لازم را داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.