از تمامی فعالان فضای مجازی و رسانه‌های خبری استان البرز دعوت می‌شود در صورت داشتن هرگونه طرح، ایده یا پیشنهاد در حوزه اخبار و رسانه، جهت بررسی و همکاری با ما در ارتباط باشند.

فقط از طریق پیامک : 09127679717

توسعه مترو تنها راه پاسخ به رشد جمعیت و مهاجرت در کرج است

توسعه مترو تنها راه پاسخ به رشد جمعیت و مهاجرت در کرج است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز البرز، علی قاسمپور در برنامه «نگاه مردم» صدا و سیمای البرز اظهار کرد: هر ساله مجموع موالید و مهاجرت، جمعیت قابل توجهی را به شهر کرج اضافه می‌کند که در مقایسه با بسیاری از استان‌های دیگر رقم بالایی است؛ بنابراین زیرساخت‌های شهری باید متناسب با این افزایش جمعیت توسعه یابد.

وی در برنامه نگاه مردم افزود: نزدیکی کرج به پایتخت از یک سو می‌تواند تهدید و از سوی دیگر فرصت باشد، اما در حوزه مدیریت شهری به‌ویژه حمل‌ونقل عمومی باید به سمت سیستم‌های انبوه‌بر حرکت کنیم تا پاسخگوی نیاز شهروندان باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به روند توسعه مترو در دوره‌های مختلف شورا گفت: در ادوار گذشته شورا تلاش‌های زیادی برای پیشبرد طرح قطار شهری انجام شده است. در آغاز فعالیت شورای ششم، با وجود خرید تجهیزات، در برخی ایستگاه‌ها حتی برق نیز تأمین نشده بود و دو رام قطار نیز در تهران در حال تعمیر بود.

قاسمپور در برنامه سیمای البرز ادامه داد: در این شرایط کارگروهی تشکیل شد تا در گام نخست شرایط بهره‌برداری از پروژه فراهم شود. در ادامه دو ایستگاه و سپس ایستگاه رجایی‌شهر بدون نگاه تجاری افتتاح شد.

وی با بیان اینکه اتصال خطوط درون‌شهری و برون‌شهری از اقدامات مهم مدیریت شهری بوده است، گفت: در ایستگاه شهید سلطانی این اتصال برقرار شد و با اختصاص اوراق مشارکت و عوارض مربوطه، مسیر بین ایستگاه گلشهر تا شهید سلطانی تکمیل و این ایستگاه از صفر تا صد پیشرفت کرد.

عضو شورای شهر کرج درباره ناوگان قطار شهری نیز گفت: در حال حاضر تنها دو رام قطار در اختیار داریم و تاکنون امکان تأمین رام‌های بیشتر فراهم نشده است، هر رام نیز شامل هفت واگن است. البته از طریق وزیر کشور قول تأمین یک رام قطار داده شده و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

وی در برنامه نگاه مردم افزود: در صورت افزایش تعداد رام‌ها به هفت رام، امکان بهره‌برداری کامل و تجاری از این خط برای استفاده گسترده شهروندان فراهم خواهد شد.

قاسمپور همچنین به موضوع زمین مورد نیاز برای دپوی قطار شهری و معارضه با دانشگاه خوارزمی اشاره کرد و گفت: اگر این پروژه متوقف شود و به اختلافات گره بخورد، رویکرد درستی نخواهد بود. در همین راستا سه جلسه رسمی شورا برگزار شد و نتیجه آن اعلام آمادگی مدیریت شهری برای جبران بدعهدی‌های احتمالی گذشته در قبال معارضان دانشگاه خوارزمی بود.

وی خطاب به مجری سیمای البرز ادامه داد: در حال حاضر این زمین در مالکیت شهرداری نیست و تنها در تصرف قرار دارد. انتظار ما این است، موضوع را مطرح کنند تا پیگیری لازم انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تأکید کرد: شورا حلقه واسط میان دستگاه‌ها و نماینده مردم است و تلاش می‌کند مشکلات از مسیر تعامل حل شود.

قاسمپور در پایان حضور در برنامه زنده نگاه مردم گفت: در موضوع معارض بودن دانشگاه، راه‌حل این نیست که گفته شود دانشجویان ساکت نمی‌شوند؛ چرا که دانشجویان نیز به مترو نیاز دارند. برای توسعه حمل‌ونقل عمومی و کاهش ترافیک، همکاری همه دستگاه‌ها ضروری است.

منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *