از تمامی فعالان فضای مجازی و رسانه‌های خبری استان البرز دعوت می‌شود در صورت داشتن هرگونه طرح، ایده یا پیشنهاد در حوزه اخبار و رسانه، جهت بررسی و همکاری با ما در ارتباط باشند.

فقط از طریق پیامک : 09127679717

در جنگ رمضان استان البرز توانست پایداری بالای ۹۹ درصدی ارتباطات را ثبت کند

در جنگ رمضان استان البرز توانست پایداری بالای ۹۹ درصدی ارتباطات را ثبت کند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز البرز،  عبدالله بیان با اشاره به جایگاه بالای استان در اتصالات اینترنتی، گفت: رتبه دوم استان از نظر تعداد اتصالات اینترنت،  حاصل تلاش مجموعه مخابرات و استقبال مردم از خدمات اینترنتی است؛ موضوعی که در نگاه مردم بهبود کیفیت خدمات ارتباطی را پررنگ‌تر کرده است.
 
وی با اشاره به مراجعات گسترده مردم برای دریافت خدمات فیبر نوری، تأکید کرد: پایداری بستر اینترنت مبتنی بر فیبر نوری در استان قابل توجه است و همین موضوع آرامش خاطر بیشتری برای مردم در استفاده روزمره از اینترنت فراهم کرده است.
 
بیان با اشاره به ضرورت تاب‌آوری شبکه در شرایط جنگی، توضیح داد: گروه‌های کاری مخابرات پس از رویداد‌های ۱۳ روزه با استفاده از تجربه‌های پیشین، اقدامات منسجمی انجام دادند؛ که ارائه خدمات بدون وقفه را به همراه داشته است. تیم‌های عملیاتی با آمادگی مناسب در سطح میدانی و شبکه‌ای فعالیت کردند و استان البرز توانست پایداری بالای ۹۹ درصدی ارتباطات را ثبت کند؛ آماری که به گفته مدیرکل، برای مردم نشان‌دهنده ثبات خدمات ارتباطی بوده است. در برخی نقاط مجاور آسیب‌های جزئی رخ داد، اما اقدامات پیشگیرانه انجام شد تا مردم کمترین اختلال را در دسترسی به شبکه تجربه کنند.
 
مدیرکل مخابرات البرز ادامه داد: شبکه ارتباطی استان در جریان رویداد‌های دوازده‌روزه توانست تاب‌آوری زیرساخت‌های ارتباطی را ارتقا دهد و تعداد نقاط اتصال از یک نقطه به چهار نقطه افزایش یافت؛ افزایش ظرفیتی که به معنای پایداری بیشتر خدمات بود.ساختار ارتباط تلفنی مبتنی بر فیبر فوق‌توزیع با همکاری گسترده پیمانکاران آغاز شد و شهرداری کرج نیز همکاری مؤثری در این روند داشت؛ روندی که مردم نتیجه آن را در سرعت توسعه خدمات فیبر نوری مشاهده کردند.
 
بیان افزود: البرز جزو استان‌های محدودی بود که توانست ۴۰۰ کیلومتر فیبرگذاری برای منازل انجام دهد و ۴۰ درصد این طرح مربوط به شهر کرج بود که باعث بهبود کیفیت اینترنت منازل و رضایت مردم شد.
 
 
مدیرکل مخابرات البرز  خاطرنشان کرد: با توجه به تهدید‌ها در حوزه برق، ۵۰ مرکز مخابراتی مجهز به دیزل ژنراتور شدند تا حتی بدون برق نیز حداقل سطح پایداری شبکه برای مردم حفظ شود.

منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *