به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ آیین گرامیداشت یاد و خاطره ۱۶۸ شهید دانشآموز مدرسه طیبه میناب، در باغ لالههای روستای ولیان از بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ با حضور خانوادههای شهدا، جمعی از مسئولان محلی، فرهنگیان و مردم شهیدپرور برگزار شد.
در این مراسم که با اجرای سرود، قرائت قرآن و سخنرانی همراه بود، شرکتکنندگان یاد کودکان و نوجوانانی را گرامی داشتند که در نهم اسفند ماه ۱۴۰۴ بر اثر حمله رژیم کودککش آمریکایی و صهیونیستی به مدرسه طیبه میناب به شهادت رسیدند.
دانشآموزان ولیانی در خلال این برنامه، بر مظلومیت و بیگناهی شهدای دانشآموز مینابی تأکید کردند و پیمان بستند که راه آن شهیدان را ادامه دهند و یادشان را زنده نگه دارند.
در بخش دیگری از مراسم، سخنرانان ضمن یادآوری جنایات دولتهای متخاصم در حملات به مراکز آموزشی، شهدای دانشآموز را نماد ایثار، مقاومت و بیداری ملت ایران دانستند.
گفتنی است، روستای ولیان از بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ تاکنون ۲۶ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما




