
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، عصمت میکائیلزاده همسر شهید مهدی توزندهجانی با حضور در برنامه «سین هشتم» سیمای البرز به بیان خاطراتی از زندگی این شهید پرداخت و گفت: خواستگاری ما در مسجد جمکران انجام شد و در همان شب خواستگاری حدود هفت ساعت با هم صحبت کردیم که بیشتر محور گفتوگوها درباره اهلبیت (ع) و شهادت بود.
وی در برنامه «سین هشتم» سیمای البرز با اشاره به ویژگیهای اخلاقی شهید توزندهجانی افزود: همسرم همواره انسانی صادق و درستکار بود و در زندگی خود توجه ویژهای به مسائل دینی داشت، آقا مهدی دفترچهای از یادداشتها و روزنگارهای خود داشت و در دستخطهایش نوشته بود هر کس برای رضای خدا تلاش کند به شهادت میرسد، مگر اینکه حقالناسی بر گردن داشته باشد. او هیچ نماز و روزه قضایی نداشت و در نوشتههایش نام اهلبیت (ع) و حضرت مهدی (عج) بسیار پررنگ بود.
همسر شهید مهدی توزنده جانی در ادامه روایت خود از این شهید، بیان کرد: ایشان سرباز امام زمان (عج) و تابع محض دستورات ایشان بودند. ما سالها با مشکل بچهدار نشدن مواجه بودیم، اما پس از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مقوله فرزندآوری، ایشان با جدیت بیشتری پیگیر درمان شدند و به لطف الهی، خداوند دو فرزند به ما هدیه داد.
میکائیلزاده در برنامه «سین هشتم» سیمای البرز با بیان اینکه همسرش در طول ۲۰ سال زندگی مشترک همواره از شهادت سخن میگفت، اظهار کرد: در سالهای اخیر در مراسم تشییع بسیاری از شهدای جنگ ۱۲ روزه حضور داشتیم و ایشان همواره پیگیر حال خانوادههای شهدا بود و توجه ویژهای به فرزندان شهدا داشت.
وی در برنامه «سین هشتم» سیمای البرز گفت: همسرم خادمالرضا بود و سالها به همراه خانوادههای شهدا دیدار و گفتوگو داشت و ارتباط عاطفی عمیقی با آنان برقرار کرده بود.
همسر شهید توزندهجانی در برنامه «سین هشتم» سیمای البرز با اشاره به دعایی که در سفر حج داشته است، بیان کرد: حدود ۱۸ سال پیش در خانه خدا و زیر ناودان طلا دعا کرده بودم که پیش از همسرم شهید شوم، اما وقتی همسرم متوجه شد از من خواست این دعا را بردارم و من نیز حدود یک ماه پیش از شهادتش این دعا را از دل خود برداشتم.
میکائیلزاده در برنامه «سین هشتم» سیمای البرز درباره لحظه شنیدن خبر شهادت همسرش گفت: آن لبخندی که در زمان شهادت بر لب داشتم از سر افتخار بود؛ پرچم ایران برای من بسیار مقدس است و وقتی دیدم پیکر همسرم در این پرچم پیچیده شده، احساس غرور کردم.
وی در برنامه «سین هشتم» سیمای البرز افزود: در یکی دو ماه آخر، رفتارها و صحبتهای همسرم بیش از گذشته بوی شهادت میداد؛ با هم به حرم امام رضا (ع) رفتیم و سپس در ماه رجب و بعد در ماه شعبان به کربلا رفت و همانجا عکسهایی گرفت که خودش میگفت این تصاویر برای روز شهادت است.
روایت خانواده شهید «مهدی توزندهجانی» در برنامه «سین هشتم» سیمای البرز
خانواده شهید مهدی توزندهجانی از شهدای جنگ رمضان با حضور در برنامه «سین هشتم» سیمای البرز، از ویژگیهای اخلاقی، خاطرات خانوادگی و روحیه ایثار و وطندوستی این شهید سخن گفتند و به بیان خاطراتی از این شهید پرداختند و فرزندان خردسال او نیز از عشق و دلتنگی خود برای پدر گفتند.
فاطمه توزندهجانی، دختر ۵ ساله شهید، در برنامه «سین هشتم» سیمای البرز با بیان احساسات کودکانه خود گفت: بابا را به اندازه تمام آسمانها دوست دارم.
محمدهادی، فرزند ۶ ساله شهید مهدی توزندهجانی نیز در برنامه «سین هشتم» سیمای البرز گفت: من حاضرم جانم و خونم را بدهم تا ایران همیشه بماند.
خواهر بزرگتر شهید نیز در برنامه «سین هشتم» سیمای البرز با اشاره به ویژگیهای اخلاقی برادرش گفت: ما هفت فرزند بودیم؛ چهار خواهر و سه برادر و مهدی فرزند آخر خانواده بود. او بسیار آرام، متین و متفاوت از دیگران بود و اخلاق و رفتار خاصی داشت.
خواهر کوچکتر شهید نیز در برنامه «سین هشتم» سیمای البرز گفت: برادرم قبل از اینکه برادر من باشد، دوست من بود. همیشه خندههایش در ذهنم مانده است. هیچگاه با هم بحث نداشتیم و او به گونهای رفتار میکرد که همیشه با گذشت و انعطافپذیر بود.
مادر همسر شهید مهدی توزندهجانی نیز در برنامه «سین هشتم» سیمای البرز با اشاره به آشنایی با این شهید گفت: من بسیار از او راضی بودم و برایم بسیار عزیز بود و همیشه مرا «مادرجان» صدا میکرد. ما در یک محله زندگی میکردیم و مادر شهید در مسجد جمکران موضوع خواستگاری را با من مطرح کرد.
وی در برنامه «سین هشتم» سیمای البرز افزود: پسرم او را تایید کرد و گفت فردی مسجدی است. همسرم نیز همان غروب به مسجد رفت و مستقیم با او صحبت کرد و حتی پیش از مراسم خواستگاری پاسخ مثبت خود را به او داد.
عصمت میکائیلزاده، همسر شهید مهدی توزندهجانی نیز در برنامه «سین هشتم» سیمای البرز گفت: حتی در روزی که پیکر همسرم تشییع شد، برای حضور در تجمعهای مردمی در خیابان حاضر شدم.
وی در برنامه «سین هشتم» سیمای البرز با اشاره به فعالیتهای فرهنگی خود و همسرش افزود: عرصه خدمت همسرم شهدا بود و من نیز در حوزه فعالیتهای قرآنی فعالیت داشتم، اما وقتی روند فعالیتهای ایشان را دیدم، فعالیتهای خود را نیز در مسیر خدمت به شهدا قرار دادم.
همسر شهید توزندهجانی در برنامه «سین هشتم» سیمای البرز گفت: برای شهدا نذر و بستههای متبرک آماده میکنیم و بچههای خادمیاری در «قرار هشتم» نیز در این کار همراهی دارند. این نذرها شامل نمک، نقل و شیرینی است.
وی در برنامه «سین هشتم» سیمای البرز با اشاره به ارتباط این شهید با دیگر شهدا افزود: سالها با شهید احمد قهرمانی همسایه بودیم و اکنون نیز مزار این دو شهید در کنار یکدیگر قرار دارد.
در پایان این برنامه «سین هشتم» سیمای البرز، مجری برنامه اعلام کرد که از سوی آستان قدس رضوی تماس گرفته شده و بر اساس آن، همه حاضران در این برنامه به طور رسمی به عنوان خادمیاران رضوی معرفی شدهاند.
منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما



