البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
X

ضرورت رفع غربت از تربیت اسلامی/ ارتباط با نسل جدید را یاد بگیریم

سردار فتح اللهی در گفت وگو با خبرنگار البرز نیوز ضمن تبریک سالروز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی گفت: امروز همه ما میراث دار بار سنگین تربیت هستیم و امیدواریم بتوانیم این فرهنگ را به شایستگی به نسل جدید انتقال دهیم که اگر این اتفاق رقم بخورد، راهبری و در واقع معجزه می‌کند اما نتوانستیم آن را به خوبی استخراج کنیم. از سوی دیگر ما با ادبیات نسل جوان آشنا نیستیم.

وی با اشاره به اینکه این میراث گران سنگ جبهه حق امروز در دستان من و شماست، افزود: امروز جبهه حق به دلیل ضعف‌های ما دچار مشکل شده و ستون جمهوری اسلامی که همان تربیت دینی است، مورد هدف قرار گرفته است. اگر ما می‌توانستیم فرزندان خود را با کمیل، ابوحمزه و مناجات خمسه و … آشنا کنیم و دل‌های آنها را به این ادعیه گره بزنیم، فتح الفتوحی تماشایی اتفاق می‌افتاد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: نقش معلمان در تربیت فرزندان من و شما بسیار مهم است و باید احیا شود و اگر معلم نقش خود را در آموزش جدی نگیرد، پرورش نمی‌تواند نقش خود را به درستی ایفا کند. امروز مسؤولیت سنگینی بر دوش ماست لذا در این پیچ تاریخی نباید بخوابیم و عقب بمانیم زیرا در این صورت ندای رهبری روی زمین می‌ماند.

فتح اللهی بیان کرد: باید در این مسیر به صورت شبانه روزی تلاش کنیم، ارتباط با نسل جدید را یاد بگیریم و مطالعات مرتبط و نیز قدرت ارتباط خود با همه به ویژه نسل جدید را افزایش دهیم. وقتی نگاه اسلامی در مدارس نباشد، نگاه‌های غربی جای آن را می‌گیرد و نتیجه همان می‌شود که امروز می‌بینیم، بنابراین این حوزه نیازمند کار جهادی و بنیادی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز خاطرنشان کرد: باید از تربیت اسلامی رفع غربت کنیم، امروز نظام برای این موضوع هزینه‌های زیادی را متحمل و زحمات زیادی نیز برای این مهم کشیده می‌شود. وقتی دانش آموزی به سن دیپلم می‌رسد اما پایبند به اصول شرعی نیست، باید از غصه دق کنیم و به خود نهیب بزنیم.

وی تصریح کرد: اینکه امروز برخی از دانش آموزان ما تعصبی نسبت به ایران ندارند و نمی‌خواهند کشور پیشرفت کند و آجرهای نظام سرمایه داری را روی هم می‌گذارند، دردآور و ناراحت کننده است. نگاه‌های رسانه زده برخی خانواده‌ها موجب دیده و شنیده نشدن اخبار مثبت و تمرکز روی نقاط ضعف و عدم برجسته شدن نقاط قوت می‌شود که این حوزه نیازمند فعالیت مجدانه است.

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.