البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
X

برنامه‌های تربیتی آموزش و پرورش باید پیوست فرهنگی داشته باشد

سید محمود حسینی در گفت وگو با خبرنگار البرز نیوز از برگزاری همایشی به مناسبت سالروز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی به عنوان تربیت مهدوی و نسل آرمانی با حضور مدیران، معاونان و مربیان پرورشی مدارس به منظور قدردانی از زحمات آنها در حوزه تربیتی در مدارس و تقویت و توسعه برنامه‌های این عرصه در هفته جاری خبر داد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر عنوان کرد: نهاد امور تربیتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به همت این دو شهید با هدف تربیت اسلامی دانش آموزان و گسترش و تعمیق ارزش‌های انقلاب که حاصل خون هزاران شهید است تشکیل شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج مطرح کرد: برای تقویت و استمرار جامعه اسلامی و پایداری آن باید فرهنگ دینی و غنی ایرانی اسلامی که مملو از ارزش‌ها و باورهاست را از نسل‌های گذشته به نسل‌های آینده منتقل کنیم، برای تحقق این مهم باید کسانی پای کار بیایند که توانمند باشند.

حسینی بیان کرد: وظیفه ما این است که ارزش‌ها و باورهای دینی را به خوبی و به صورت کامل با روش‌های صحیح به دانش آموزان و نسلی منتقل کنیم که نسل آرمانی هستند. ادبیات ما در مقابل نسلی که امروز وظیفه پرورش و تربیت آنها بر دوش ماست باید ادبیات نسل مهدوی باشد.

باید از برنامه‌های زودگذر و کم بازده عبور کنیم

وی افزود: تفکرات و اقدامات مذکور می‌تواند مقدمه تربیت سربازان امام زمان (عج) و زمینه ساز ظهور باشد. ویژگی‌های نسل مهدوی در فصل پنج سند تحول بنیادین برشمرده شده که از جمله آنها می‌توان به صفاتی همچون موحد، مؤمن، معتقد به مبدا و معاد، مسؤولیت پذیر، شجاع، ایثارگر، وطن دوست و تلاشگر در تحقق حکومت عدل اسلامی اشاره کرد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج گفت: اگر بخواهیم از طریق نسل آرمانی، اهداف سند تحول را محقق کنیم باید برنامه‌های ما پیوست فرهنگی داشته باشند. در طرح‌ها و برنامه‌های تربیتی که در مدارس برنامه ریزی و اجرا می‌شود، باید از برنامه‌های زودگذر و کم بازده عبور کنیم و اثربخشی را در نظر بگیریم تا دانش آموزان کارآمد باشند.

حسینی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از ابتدای سال جاری همواره تأکیدات و توصیه‌هایی در زمینه انتخابات و مشارکت حداکثری در این رویداد داشته‌اند، زیرا به عنوان دیده بان انقلاب مناظری را دیدند که شاید ما قابلیت درک و مشاهده آن را نداشتیم لذا بر ماست که مخاطبان خود را به حضور فعال در این حماسه سیاسی دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه مخاطبان ما فقط رأی اولی‌ها نیستند، افزود: خانواده‌هایی که تحت تأثیر فرهنگ سازی ها و جریانات به راه افتاده توسط دشمن قرار گرفته‌اند، بخش اعظمی از مخاطبان ما را تشکیل می‌دهند، بنابراین جامعه وسیع و فراگیر آموزش و پرورش می‌تواند و باید جریان ساز رویدادهای مهم و تاریخی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … در کشور باشد.

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.