البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
X

ماندگاری هوای سرد در البرز تا جمعه

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار البرز نیوز گفت: مطابق با هشدار سطح نارنجی، تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی سرد در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن امروز بارش پراکنده برف، مه آلودگی و یخبندان در استان مورد انتظار است.

وی عنوان کرد: برای پنج شنبه وزش باد به نسبت شدید در بعضی ساعات، کاهش محسوس دما (سه تا پنج درجه‌ای دمای کمینه) و یخبندان فراگیر پیش بینی می‌شود که ماندگاری هوای سرد تا جمعه ادامه خواهد داشت. روزهای شنبه و یکشنبه شرایط جوی پایدار خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با اشاره به اینکه امروز چهارشنبه آسمان ابری و مه آلود همراه با یخبندان، بارش پراکنده برف، به تدریج افزایش باد و کاهش دماست، افزود: فردا پنج شنبه آسمان کمی تا نیمه ابری، صبح مه آلود و یخبندان همراه با وزش باد نسبتاً شدید در بعضی ساعات است.

بهاروند احمدی نوع مخاطره موجود را انباشت برف، کاهش محسوس دما و مه آلودگی و اثرهای آن را سقوط بهمن و ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، اختلال تردد در معابر، یخبندان و لغزندگی در سطح جاده‌ها عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: مسافران از تردد در جاده‌های کوهستانی به دلیل خطر سقوط بهمن و ریزش سنگ خودداری و کوهنوردان نیز با توجه به فعالیت سامانه بارشی از صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی پرهیز کنند. مدیریت و صرفه جویی در مصرف نهاده‌های انرژی نیز توصیه می‌شود.

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.