البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
X

علیرضا ریاحی جزی

استان: البرز

حوزه انتخابیه: کرج، اشتهارد و فردیس

شعار انتخاباتی: عدالت اجتماعی، مشارکت اقتصادی، رشد فرهنگی


پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری البرز نیوز با عنوان «با البرز نیوز انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

علیرضا ریاحی جزی یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات البرز نیوز در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

سوالات کشوری:

*مهمترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

فساد زا بودن نحوه‌ی مدیریت کردن مجلس، طولانی بودن روند بررسی طرح‌های عادی و تک فوریتی، در حدی که از زمان مناسب رسیدگی خارج می‌شود.

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

باید نماینده زمان بیشتر و آزاد تری در اختیار داشته باشد با توجه به تعداد کم نمایندگان نسبت به مساحت و جمعیت حوزه‌های انتخابیه نماینده نمی‌تواند وقت و زمان بیشتری را در این حوزه صرف کند ضمن اینکه نظر کارشناسی نماینده و کارآمد بودن و همچنین فهم نماینده بسیار مهم و مؤثر است و در آخر باید در بحث نظارت دست نمایندگان ذینفع در آن موضوع را کوتاه کرد.

*نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب چه اقداماتی ضرورت دارد؟

با توجه به صحبت‌های رهبری عزیز حجت در این زمینه بر همه ی مسئولین تمام شده است، ما مسئولین نباید در پی کسب محبوبیت، دنبال تمتعات دنیوی و پرداختن به اشرافی‌گری و تجملات باشیم. ۱۳۹۰/۳/۱۴ | بیانات در مراسم بیست و دومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) باید در نظر داشت که البته نمایندگان باید از امکانات لازم جهت انجام امور مربوطه بهره مند باشند البته امکانات ساده و کارآمد.

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی گاه این همراهی و همکاری چیست؟

همکاری و همراهی میان مجلس و سائر قوا همان چیزی است که رهبری انقلاب هم همواره به ان تاکید داشته و ودر این همکاری می‌توانند مشکلات کشور را مورد واکاوی قرا دهندا وانجا که نیاز به تقنین قوانین راهبردی و تخصیص بودجه دارد و جایی که نظارت مجلس و دولت را می‌طلبد نظارت را تقویت کرد و آنجا که باید قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم نماید بهره مند شد که توضیح آن مفصل است.

*مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

یک نماینده خوب علاوه بر نقش قانون گذاری و نظارت باید هم پاسخگو باشد وهم مطالبه گر پاسخ گو نسبت به عملکرد خود در قبال موکلین خود و مطالبه گر نسبت به حق عموم ملت و حوزه انتخابیه خود که غفلت از آن خسارت جبران ناپذیری وارد می‌کند.

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق ببخشد بدون آنکه در ورطه عوام زدگی و طرح شعارهای غیرواقع بینانه اسیر شود؟

هر چند طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب در میان مردم رفتن کافی نیست و باید قدرت در اختیار مردم قرار بگیرد تا کارها پیش برود اما ارتباط مستمر با مردم واقشار مختلف اصناف گارگران صنعتگران و سرمایه گذاران باید حفظ شود و تمام نظرها و پیشنهادها و انتقادهای آنها را با سعه صدر گوش بدهد و با نشست با نخبگان راه حل مناسب را پیدا نموده و تا مرحله حل مشکل ادامه دهد و چنانچه به ارائه طرح و تصویب قانون دارد هر گونه اقدامی را انجام دهد.

*طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مصرح و جلوگیری از بخشی زدگی باید چه مواردی مطمح نظر قرار گیرد؟

یک نماینده خوب باید کارشناس باشد و بتواند قوانینی را در مجلس مصوب نماید که تمام ملت از آن بهره مند شده و در نتیجه ثمره تلاش وی حوزه انتخابیه وی را هم شامل شود.

سوالات استانی:

*تراکم جمعیت استان البرز به دلیل مهاجرت بالا از سایر استان‌ها ۱۱ برابر میانگین کشوری است. یکی از پیامدهای مهم این تراکم بالا حاشیه نشینی است. برنامه شما برای حل این معضل چیست؟

تراکم جمعیت از قومیت‌های مختلف یک فرصت استثنایی برای البرز و کرج می‌باشد و نباید دید گاه منفی نسبت به آن داشت لکن با عدالت اجتماعی و طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدت باید این مناطق کم برخوردار نیز به مناطق برخوردار تبدیل شوند.

*موقعیت مکانی و عبور راه‌های اصلی و پرتردد مثل اتوبان کرج، قزوین و جاده چالوس از محدوده استان موجب شده حدود ۲۰ درصد ترافیک برون شهری کشور در این استان صورت گیرد. برای حل معضل ترافیک در استان البرز چه تدابیری باید اندیشیده شود؟

تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل مسافرین از راه‌های مختلف مانند تکمیل اتوبان همت و تقاطع‌های همسطح و غیر همسطح تقویت مترو کرج به تهران و امثال آن.

*عدم تطابق استقرار جمعیت بالا با توان اکولوژیک استان موجب بروز برخی معضلات از جمله حفر چاه‌های غیرمجاز و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی شده است. برای مقابله با این معضل چه برنامه‌ای دارید؟

در این خصوص با هر بی قانونی باید مبارزه کرد و هرگونه تهدیدی را باید جدی گرفت و طرح‌های دقیق و کارآمد در این حوزه وجود دارد که باید آنها بررسی و مورد استقبال قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.