البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
X

نماینده اصلح خستگی ناپذیر و دارای همت جهادی است

به گزارش خبرنگار البرز نیوز، حجت الاسلام علی رادمرد در خطبه‌های نماز جمعه ماهدشت ضمن تبریک سالروز میلاد باسعادت منجی عالم بشریت، با اشاره به روز امور تربیتی و تربیت اسلامی مطرح کرد: یکی از گرفتاری‌های بزرگ کشورهای غربی که گاهی می‌گویند و گاهی هم کتمان می‌کنند، مساله جوان‌های آنهاست.

وی افزود: خیال نکنید که مساله جوان در جوامع غربی حل شده است؛ در بین هزار جوان آنجا شاید نتوان یک نفر را پیدا کرد که این همه صفا، نورانیّت، پاکی و طهارت در او باشد. خاصیّت نظام‌های مبتنی بر مادیات و متّکی به ارزش و اهمّیّت سرمایه، پول و آزادی شهوات، چیزی جز آنچه امروز آن را تجربه می‌کنند نیست.

امام جمعه ماهدشت مطرح کرد: سقوط ملت‌ها همیشه یک امر ناگهانی نیست، یک امر تدریجی است که چشم‌های تیزبین متفکّران غربی در جوامع آمریکا و اروپا مشاهده می‌کنند. جوان در آن جوامع به طور معمول مایل به بی‌بندوباری، نابرخوردار از حیا و مایل به ارتکاب جنایت، تجاوز و تعدّی تربیت و غرق در فساد اخلاقی می‌شود.

حجت الاسلام رادمرد با بیان اینکه چنین نسل جوانی برای هر جامعه‌ای در هر حدّی از علم و معرفت و ثروت هم که باشد، مثل موریانه‌ای پایه‌های آن جامعه و نظام را می جود و از بین می‌برد، عنوان کرد: نقطه مقابل آن را امروز در کشور مشاهده می‌کنید؛ پدیده‌ای که از اول انقلاب تا به امروز به صورت مستمر در جریان بوده است.

تلاش دشمن تهی سازی جوانان از معنویت است

وی این پدیده را شامل شوق جوانی، نورانیّت جوانی، صفای جوانی، دین‌داری و ایمان در جوانان دانست و افزود: جوانان و نوجوانان کشور ما در دوران جنگ و پس از آن توانستند پاکی خودشان را حفظ کنند. این نسل جوان، امروز مخاطب مسؤولان امور تربیتی و فعالان این حوزه است.

امام جمعه ماهدشت تصریح کرد: بسیاری از جوانان ما اهل معنویت، خیر، فکر و اندیشه هستند و در همه بزنگاه‌ها خود را نشان می‌دهند. به همین نقش آفرینی است که دشمن سرمایه گذاری کرده و می‌کند تا این جوانان را از معنویت تهی و گرفتار تجربه‌هایی کند که خود جوانان غربی از آنها دست برداشته‌اند.

حجت الاسلام رادمرد اظهار کرد: یکی دیگر از حرکت‌های دشمن ناامید کردن آحاد مردم است که به صورت ویژه روی جوانان سرمایه گذاری می‌کند تا آنها را از آینده ناامید کند. یکی از علل ایجاد ناامیدی از آینده، تمرکز بر مشکلات امروز است که از طریق بزرگنمایی و ندانستن راه حل برای آنها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با ناامیدی جوان استقلال کشور به خطر می‌افتد و کشور وابسته می‌شود، بیان کرد: جوان امیدوار این کشور با دانستن همه مشکلات و دردها، با امید به آینده، دست به ابتکار و اختراع می‌زند، نیازهای اساسی کشور را مرتفع می‌کند، حرکت انقلاب را سرعت می بخشد و کشور را به پیش می‌برد.

دشمن با تبلیغ رأی ندادن به استقلال و آزادی کشور حمله کرده است

امام جمعه ماهدشت با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر حضور حداکثری در انتخابات بیان کرد: چون اثر حضور نظامی دشمن نمایان و ظاهر است، به تکاپوی بیشتری وادار می‌شویم اما اکنون حضور دشمن و اثر اقدام او نمایان یا خیلی ظاهر نیست اما وجود دارد.

حجت الاسلام رادمرد افزود: دشمن با تبلیغ عدم رأی دادن به استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت این کشور حمله کرده، پس باید حرکت و تبلیغ کرد که به رزمندگان مدافع استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی اضافه شوند. فرد فرد ما وظیفه داریم در مقابل این هجمه بایستیم و باذن الله همین هم خواهد شد.

وی عنوان کرد: انتخاب مسیر و نوع حرکت را برای کشور مشخص می‌کند. در زمانی اکثریت شرکت کنندگان در انتخابات به گفتمانی رأی دادند که آن گفتمان فکر می‌کرد با مذاکره می‌تواند مشکلات کشور حتی آب خوردن مردم را حل کند اما نشد و همه فهمیدند آن نوع گفتمان اشکال دارد و سنخیتی با مسیر امام و شهدا به شکلی که آنها کرده بودند ندارد.

امام جمعه ماهدشت خاطرنشان کرد: لذا با استفاده از انتخابات در مسیر، تغییر ایجاد کردند. اکنون هم اگر گله‌ای نسبت به مجلس در عدم قانون گذاری درست یا نظارت دقیق وجود دارد، راه رفع گله شرکت در انتخابات و رأی دادن به نماینده اصلح است، نه رأی ندادن؛ اگر کسی رأی ندهد، چه کسی قانون گذاری کند؟

نماینده اصلح قوی و کارآمد است

حجت الاسلام رادمرد مطرح کرد: وقتی مردم در انتخابات حاضر شدند و ملاک‌های نماینده اصلح را رعایت کردند، در نتیجه مشخص می‌شود که با تغییر نوع نماینده‌ها مسیر قبلی اشکال داشته و مردم ناراضی بودند و با انتخاب دیگر آن را اصلاح کردند. نماینده اصلح کسی است که برای مدیریت اجرایی کشور قوی و کارآمد باشد.

وی ادامه داد: نماینده اصلح دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل، خستگی ناپذیر و دارای همت جهادی، حاضر در بین مردم و دانای نیازهای جامعه، بصیر، هوشمند، با تدبیر و با برنامه‌، اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی‌عدالتی و دوری از منفعت‌های شخصی و حزبی است.

امام جمعه ماهدشت عنوان کرد: چنین نماینده‌ای پایبند به مبانی و ارزش‌های اسلام، انقلاب و اهداف ملت، استکبار ستیز، شجاع و مقاوم در برابر فشارهای دشمن، مؤمن، با تقوا و متوکل به خدا، ساده زیست و به دور از اشرافی‌گری، امانت‌دار، پاکدامن و به دور از فساد است.

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.