البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
X

برگزاری هم اندیشی فعالان رسانه‌ای فردیس 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ در این همایش معاون سیاسی استانداری البرز با اشاره به اینکه تمام فعالان رسانه‌ای در افزایش شور انتخاباتی موثر هستند، افزود برگزاری جلسات هم اندیشی و همگرایی اصحاب رسانه و فعالان مجازی استان بسیار مهم و تأثیرگذار در انتخابات است و معیار عملکرد فعالان رسانه باید براساس چهار محور سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت باشد. 

ولی پوری با بیان اینکه حضور و مشارکت مردم در انتخابات به سابقه تاریخی حضور در انتخابات و نتایج حاصل از آن که در سرنوشت مردم تاثیر مستقیم دارد بسیار موثر است، افزود فعالان رسانه وظیفه شرعی و قانونی دارند تا به عنوان سربازان جبهه نرم انقلاب اجازه تحریف واقعیت‌ها را ندهند و در وحدت و همدلی جامعه نقش خود را ایفا کنند.

معاون سیاسی استانداری البرز با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۳۳۲ شعبه اخذ رای در استان پیش بینی شده است، افزود از این تعداد یک هزار و ۱۱۲ شعبه شهری و ۲۲۰ شعبه روستایی است که ۱۲۳۱ شعبه بصورت ثابت و ۱۰۱ شعبه سیار می‌باشد. 

وی از تایید صلاحیت ۶۰ درصدی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد و افزود صلاحیت ۶۱۴ داوطلب در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت که ۳۷۱ داوطلب تایید صلاحیت شده اند و مابقی داوطلبان هم در فرصت قانونی می‌توانند اعتراض خود را اعلام نمایند.

 معاون پیشگیری از وقوع جرایم و اجتماعی دادگستری استان هم در این مراسم گفت: اسفند ماه امسال واقعه مهم انتخابات مجلس شورای اسلامی کشور رقم خواهد خورد و متعاقباً فعالیت‌های چشمگیر انتخاباتی در فضای مجازی و واقعی روی می‌دهد.

نجف نیا با اشاره به دستورالعمل شورای عالی فضای مجازی و اهداف آن افزود: فضای مجازی فرصتی برای ایجاد شور انتخاباتی، افزایش مشارکت مردمی در انتخابات است و دستورالعمل‌های شورای عالی فضای مجازی برای مقابله با سوء استفاده از این بستر است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی و داشتن سواد و دانش رسانه‌ای گام اول در استفاده از فضای مجازی است، افزود برگزاری جشن تکلیف سیاسی برای رای اولی ها، هم اندیشی با فعالان صنفی و کسبه‌های شهرستان در پرشورتر کردن فضای انتخابات بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد بستر‌های مناسب برای استفاده از فضای مجازی تصریح کرد: باید برای ترویج فرهنگ سواد رسانه‌ای برای اقشار مختلف بخصوص جوانان برنامه‌ریزی لازم بشود.

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.