البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
X

اجرای طرح ملی یاس با رویکرد توانمندسازی اقشار آسیب پذیر در البرز

به گزارش خبرگزاری البرز نیوز، مصطفی قمشه از اجرای طرح ملی یاس با رویکرد توانمندسازی اقشار آسیب پذیر به شیوه پیشگیرانه و اجتماع محور در ۱۰ خانه هلال احمر استان البرز خبر داد و عنوان کرد: جامعه هدف طرح از سوی کمیته امداد تعیین و تمامی آموزش‌ها و فعالیت‌ها از سوی جمعیت هلال احمر انجام می‌شود.

وی مطرح کرد: جامعه هدف طرح همه گروه‌های سنی به خصوص دختران ۲۵ تا ۴۰ سال تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند. با ارائه آموزش‌های اجتماع محور، فرد توان انجام کار مشارکتی را پیدا می‌کند و موجب ایجاد هماهنگی و افزایش تاب آوری در بعد محلی می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز ارتقای عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی در بین مخاطبان و توانمندسازی رفتاری، ارتباطی و فرهنگی مددجویان، حضور مخاطبان در عرصه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح، ترویج خود امدادی و دگر امدادی را از دیگر اهداف اجرای طرح یاس عنوان کرد.

قمشه اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز با همکاری جمعیت هلال‌احمر طرح یاس را طراحی کرده که در آن نیروی انسانی، مددجویان کمیته امداد هستند که به‌عنوان مسؤولان و رابطان خانه‌های هلال‌احمر در حاشیه شهرها، سازماندهی می‌شوند و آموزش همگانی و امدادی را فرا می‌گیرند و در اجرای طرح پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و تشکیل تیم‌های موردنیاز در زمان وقوع حوادث به‌کارگیری می‌شوند.

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.