البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
X

خدمات دهی ۷۷ کاروان سلامت در مناطق محروم البرز

خدمات دهی ۷۷ کاروان سلامت در مناطق محروم البرز

به  گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ محمد باقر خلفی گفت: این کاروان‌ها به ۱۷ هزار و ۷۰۲ نفر در خانه‌های هلال استان خدمات غربالگری، سنجش فشارخون و قند خون ارائه دادند.

او افزود: طرح پنجره‌های امید با عناوین حامیان سلامت و کرامت یکی دیگر از طرح‌های اجرا شده به منظور رفع نیاز‌های معیشتی، بهداشتی و درمانی با مشارکت خیرین است که امسال حدود ۱۳ هزارو ۳۴ هزار نفر از اقشار آسیب پذیر البرز خدمات حمایتی درمانی ویژه دریافت کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر البرز اعلام کرد: امسال نیز ۲۵ هزارو ۳۲۳ بسته معیشتی و اقلام ضروری به نیازمندان البرز اهدا شد ضمن آنکه ۸۲ هزارو ۸۷۰ نوبت غذای گرم بین نیازمندان استان توزیع شده است.

خلفی یادآورشد: در طرح ارمغان مهر سال جاری نیز هلال احمر استان البرز به بیش از چهار هزار دانش آموز نیازمند اقلام آموزشی اهدا کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر البرز افزود: امسال تعدادی تجهیزات پزشکی مانند ویلچر، کپسول اکسیژن و عصا توسط خیرین به بانک امانات جمعیت هلال احمر اهدا شد که در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

خلفی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت خانه های هلال پرداخت و افزود: ارتقای سطح آگاهی عمومی برای کاهش آسیب پذیری در برابر سوانح با رویکرد تاب آوری، توسعه ظرفیت های داوطلبانه در جوامع محلی و مسوولیت های اجتماعی از جمله اهداف فعالیت خانه های هلال است.

وی اعلام کرد: خانه هلال، پل ارتباطی است که می تواند نقش موثری در تأمین نیازهای اقشار آسیب پذیر و محرومان ایفا کند و فرصت مناسبی برای خدمات رسانی به مردم در نقاط محروم و دور افتاده است.

خلفی افزود : با تاسیس خانه های هلال به دنبال توسعه آموزش های امدادی و فرهنگسازی بین اقشار توانمند برای کمک به محرومان هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: عضو گیری برای فعالیت های آموزش همگانی، پاسخگویی به موقع و مناسب در زمان حوادث و مخاطرات ، ایجاد بسترهای تاب آوری هرچه بیشتر جوانان از جمله اهداف راه اندازی خانه های هلال به شمارمی رود.

وی اظهار کرد: اکنون بیش از ۳۱ هزار داوطلب در ۱۰۰ خانه هلال با جمعیت هلال احمر استان البرز همکاری دارند و در مواقع نیاز به مردم خدمات رسانی می کنند.

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.