البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
X

تأمین امنیت زیستی و ملی بدون توجه به منابع طبیعی امکان پذیر نیست

به گزارش خبرنگار البرز نیوز، نقی شعبانیان صبح دوشنبه در آئین بزرگداشت استاد کریم ساعی، بنیانگذار علوم نوین منابع طبیعی در ایران که در دانشکده منابع طبیعی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد، گفت: استاد کریم ساعی ماندگار شد چون اقدامات ماندگاری را انجام داد و وی بنیانگذار تشکیلات اجرایی، آموزشی و تشکیلاتی حوزه منابع طبیعی بود که اگر ما به وظایف خود در این سه حوزه عمل کنیم، روح او شاد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ما در این مقطع باید سه بخش مذکور را با یکدیگر تلفیق و آن را به درستی مدیریت کنیم، افزود امروز باید در بخش اجرا در حوزه منابع طبیعی کشور مدیریتی درست داشته باشیم تا بتوانیم امور را به خوبی به پیش ببریم. مدیریتی درست است که بدون دخالت بخش‌های مختلف با پشتوانه علمی و استفاده از یافته‌های علمی و تحقیقاتی شکل گیرد اما آیا واقعاً این اتفاق می‌افتد؟ تا حدودی آری، تا حدودی هم خیر.

معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار کرد: در بخش اجرا ما باید ابتدا منابع طبیعی و جایگاه ساختاری این تشکیلات را بشناسیم و آن را بشناسانیم اما تاکنون در این زمینه ضعیف عمل شده است. به منظور بهبود شرایط موجود و ارتقای جایگاه منابع طبیعی باید هم افزایی داشته باشیم و از تمام ظرفیت‌ها به ویژه ظرفیت‌های مردمی و بخش‌ها و تشکل‌های مختلف استفاده کنیم.

شعبانیان با اشاره به اینکه بخش اجرا نیاز به بازنگری دارد، بیان کرد: در بخش منابع طبیعی به ویژه جنگل امروز نگاه نسبت به گذشته متفاوت است و بر اساس همین نگاه باید عرصه‌های منابع طبیعی را مدیریت کنیم. امروز بر هیچ کسی پوشیده نیست که تأمین امنیت زیستی، غذایی، اقتصادی و سیاسی و در نهایت امنیت ملی بدون توجه به منابع طبیعی به عنوان بستر حیات ما و بسیاری از فعالیت‌هایمان امکان پذیر نمی‌شود، بنابراین باید توجه ویژه ای به این موضوع صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.