البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
X

ضرورت ارائه طرح های نوین در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری البرز نیوز، مجتبی عبداللهی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، بر ضرورت ارائه طرح‌ها و برنامه‌های نوین در راستای تحقق اهداف این ستاد و مقابله با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد و خواستار تعامل ویژه مجموعه مدیران مربوطه شد.

وی افزود: تلاش تمامی قوا در مبارزه با قاچاق کالا و ارز قابل تقدیر و ارزشمند است اما مدیران مربوطه در سطوح مختلف نیز باید در جلب همراهی مردم نقش آفرینی کنند.

عبداللهی مطرح کرد: بسیاری از کالاها در کشور با یارانه‌های دولتی با اهداف ایجاد رفاه و آسایش مردم عرضه می‌شود اما افراد سودجو از تفاوت قیمت‌ها در مقایسه با کشورهای همسایه، استفاده‌های نادرستی می‌کنند.

استاندار البرز نقش دستگاه‌های نظارتی را در این زمینه بسیار مهم دانست و از متولیان امر خواست تا با حساسیت ویژه ای وارد عمل شوند.

ایرج حیدری، مدیرکل بازرسی و هماهنگی امور استان‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور نیز در این نشست با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم جنبه شرعی دارد و هم جنبه قانونی، افزود: رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۲ طی فرمانی تاریخی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز را برای دستگاه‌های مسئول، واجب دانستند.

وی عنوان کرد: به لحاظ قانونی نیز برابر تبصره ذیل ماده ۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، استاندار به عنوان ریاست کمیسیون استان در رأس مدیران مربوطه وظیفه خطیری در این راستا دارد.

حیدری با بیان اینکه مشکلات و موانع احصا و تدابیر لازم برای رسیدگی به آنها اتخاذ می‌شود، گفت: وظایف و مسوولیت‌های تمامی دستگاه‌ها مشخص است و بر اساس اهداف تعیین شده، باید سالانه حداقل ۱۵ درصد قاچاق کالا و ارز در استان کاهش یابد.

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.