البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
X

کم‌کاری بانک‌های استان در اعطای تسهیلات به مردم البرز با برخورد قانونی مواجه می‌شود

کم‌کاری بانک‌های استان در اعطای تسهیلات به مردم البرز با برخورد قانونی مواجه می‌شود


به گزارش ایلنا از البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که روز یکشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ به دبیری اداره کل بانوان و خانواده استانداری البرز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه تحقق اهداف این قرارگاه به یک شعار محوری با پشتوانه طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی نیاز دارد، اظهار کرد: البته که حل مسائل و موضوعات اقتصادی و معیشتی، لازم و ضروری است ولی یک خلا بزرگ فرهنگی نیز در این رابطه محسوس است.

وی ادامه داد: در دهه‌های 60 و 70 شعار “فرزند کمتر، زندگی بهتر” در جامعه نهادینه شد و تاثیر مخربی بر روند رشد و جوانی جمعیت گذاشت از این رو باید شعار “فرزند بیشتر، زندگی شادتر” را با برنامه ریزی و پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، بعنوان مسیری مشخص دنبال کنیم.

عبداللهی گفت: نخبگان و صاحب نظران حوزه های دینی، فرهنگی و اجتماعی کشور باید طرح ها و برنامه هایی در قالب نقشه راه با قابلیت اجرایی ارائه دهند.

وی با تاکید بر لزوم ارتقا کیفیت تولیدات صدا و سیما برای ترویج فرزندآوری، افزود: باید ساختار های فکری جامعه بر مبنای “فرزند بیشتر، زندگی بهتر”، ترویج و ترسیم مزایای زندگی در خانواده های پرجمعیت، تغییر یابد.

استاندار البرز گفت: در کنار بسترسازی فرهنگی باید تدابیر لازم برای حمایت های اقتصادی از خانواده های دارای چند فرزند در دستور کار قرار گیرد و در این راستا روند اجرای مصوبات و قوانین حمایتی مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش بانک ها در این حوزه، افزود: در قانون وظایف بانک ها و مصوبات حمایتی، مشخص است از این رو شعب بانک ها دولتی و خصوصی در استان باید پویا تر باشند و در راستای تسهیل مسیر اخذ تسهیلات، همراه تر شوند.

عبداللهی سخت گیری های بی مورد بانک ها را تمرد از قانون دانست و برخورد جدی قانونی از طریق مراجع مربوطه را متذکر شد.

وی بار دیگر بانک های خصوصی استان را مورد خطاب قرار داد و گفت: مردم استان حق دارند از مزایای سپرده های خود در بانک ها در قالب اخذ تسهیلات، بهره مند شوند و بیش از این نیز انتظاری وجود ندارد بنابراین اگر بانکی در این راستا کمکاری و استنکاف کند، با واکنش جدی بر مبنای قانون مواجه خواهد شد.

استاندار البرز از اداره کل مدیریت عملکرد، امور حقوقی و بازرسی استانداری خواست تا روند پرداخت تسهیلات در بانک ها را مورد ارزیابی قرار دهد تا بزودی براساس نتایج ماخوذه نسبت به تشویق بانک های برتر و توبیخ و اعلام نام بانک های کمکار در رسانه ها اقدام شود.

وی همچنین با ارائه طرحی از دبیر قرارگاه خواست که طی تعامل با اتحادیه املاک استان با راه اندازی پویشی از ظرفیت دفاتر املاک استان جهت تهیه خانه برای خانواده های پرجمعیت و دارای چند فرزند اقدام کنند.

این مسئول شناسایی خانواده های دارای چند فرزند و اولویت بندی برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی آنها بویژه در حوزه تامین مسکن را ضروری و از برنامه های مهم این قرارگاه دانست.

عبداللهی حضور فعال خیرین و مشارکت دفاتر املاک در این رابطه را بسیار موثر اعلام کرد و افزود: می توانیم دست در دست یکدیگر بدهیم و با اتحاد و انسجام، اهداف این قرارگاه را محقق کنیم.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.