البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
X

مهارت آموزی کارجویان و فارغ‌التحصیلان، راهکار دست یابی به اشتغال پایدار است / البرز باید ۵۰ هزار اشتغال در سال ۱۴۰۲ ایجاد کند

مهارت آموزی کارجویان و فارغ‌التحصیلان، راهکار دست یابی به اشتغال پایدار است / البرز باید ۵۰ هزار اشتغال در سال ۱۴۰۲ ایجاد کند


به گزارش ایلنا از البرز، مجتبی عبداللهی در قرارگاه اشتغال استان اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم ایجاد ارتباط بین کارجو و کارفرما است چراکه اکنون در البرز اکثر شهرک های صنعتی استان به نیروی کار نیاز دارند و از سوی دیگر با جمعی از فارغ‌التحصیلان بیکار مواجه هستیم.

وی ادامه داد: عدم تجهیز فارغ‌التحصیلان به مهارت، از جمله موانع سر راه کارجویان است، بنابراین ضرورت دارد که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و لینک دانشگاه‌ها با مراکز و واحدهای صنعتی در دستور کار قرار گیرد. 

عبداللهی گفت: ایجاد امکاناتی همچون مسکن کارگری و اتخاذ تدابیر لازم برای تردد و حمل و نقل نیروی کار به شهرک های استان، باید بعنوان یک راهکار مد نظر متولیان امر باشد.

وی افزود: نظام مسائل مرتبط با اشتغال استان در قالب کارگروه باید احصا شود و موانع به صورت اساسی و گام به گام مورد برنامه ریزی و رسیدگی قرار گیرد.

استاندار البرز با عنوان اینکه حمل و نقل و اسکان ارزان برای نیروی کار باید برنامه محور دنبال شود، افزود: فارغ‌التحصیلی که مهارت دست یابی به اشتغال ندارد باید از طریق فنی و حرفه ای، آموزش ببیند و بکارگیری شود.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه با آموزش های مهارتی، حوزه اشتغال و دست یابی افراد به کار متحول می شود، ادامه داد: در دنیای امروز شغل هایی متناسب با علوم نوین بخصوص در حوزه دیجیتال، ایجاد شده که باید بدنبال آموزش آنها باشیم.

عبداللهی گفت: در برش استانی ایجاد اشتغال، البرز مکلف به ایجاد ۵۰ هزار شغل است که با توجه به ظرفیت های موجود باید فراتر از این تعداد باشیم.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته، نرخ بیکاری استان به ۸.۲ درصد رسیده و حدود ۲ درصد کاهش داشته است.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.