البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
X

افزایش ۷۰ درصدی تسهیلات پرداختی در بخش مشاغل خانگی در البرز / تحقق ۱۳۰ درصدی ثبت اشتغال استان

افزایش ۷۰ درصدی تسهیلات پرداختی در بخش مشاغل خانگی در البرز / تحقق ۱۳۰ درصدی ثبت اشتغال استان


به گزارش ایلنا از البرز، جلسه تخصصی و قرارگاه جهادی اشتغال استان البرز که با حضور کریمی بیرانوند معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و‌ استاندار البرز برگزار شد. 

این جلسه با دستور ارائه گزارش وضعیت ثبت اشتغال ایجادی در سامانه ملی رصد در سال جاری توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی دنبال شد.

ارائه گزارش عملکرد جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ سال گذشته توسط مدیران دستگاههای اجرایی و بانک های عامل و ارائه گزارش عملکرد جز یک بند ب تبصره ۱۶ سال گذشته توسط مدیران کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و گزارش عملکرد توسط دبیران کمیته های زیرمجموعه قرارگاه جهادی اشتغال و همچنین بررسی موضوع برپایی نمایشگاه محصولات مشاغل خانگی با همکاری شهرداری کرج برگزار شد و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز به ارایه گزارش در این خصوص پرداخت.

عبدلله دارایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در این جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال و کارآفرینی در استان البرز گفت: برای نخستین بار  از زمان تاسیس استان البرز نرخ بیکاری در سال گذشته طی سه فصل متوالی تک رقمی و به کمترین میزان خود طی سنوات اخیر رسید.  تعداد بیمه شدگان اجباری در بهمن ۱۴۰۱ برای نخستین بار به بیش از ۳۴۰ هزار نفر رسیده است. همچنین  رشد نرخ بیکاری با لحاظ برخی نوسانات طی چهارسال اخیر نزولی بوده است. 

دارایی در ادامه گفت: مجموع تسهیلات پرداختی توسط اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته به تعداد ۱۳۰۶ فقره به میزان ۱۳۸ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۲۶۶۷ نفر بوده است. در بخش مشاغل خانگی نیز رشد بیش از صد در صدی در صدور مجوزهای مشاغل خانگی و افزایش حدود ۷۰ درصدی در پرداخت تسهیلات و اشتغالزایی مواجه بودیم به طوری که فقط در این بخش حدود هشتاد میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز یادآور شد: البته ارزیابی و رتبه بندی عملکرد مدیران بانکی و مدیران اجرایی استانی براساس خود اظهاری در راستای توسعه و حمایت از برنامه های اشتغالزایی نیز صورت گرفته و انتظار داریم مدیران بانک‌ها نسبت به تعهدات سازمان خود با جدیت بیشتری در زمینه تسهیلات اشتغال عمل کنند. 

دارایی افزود: در موضوع ثبت اشتغال در سامانه ملی رصد اشتغال نیز دستگاه های اجرایی در سال گذشته با ثبت ۱۳۰ درصدی تعهد اشتغال استان در سامانه ملی رصد و افزایش ۱۷۸ درصدی ثبت اشتغال ایجادی در سامانه ملی رصد استان نسبت به سال گذشته و همچنین ضریب صحت سنجی بالای ۹۰ درصد در صحت سنجی اولیه از طریق تماس تلفنی را به خود اختصاص داده است و  برنامه ریزی برای ایجاد ۶۲ هزار اشتغال در سال جاری بوده که از میزان حدود ۷ درصدی اشتغال ایجادی تا پایان خرداد و فاصله ۱۹ درصدی تا هدف در این بازه زمانی را شاهد هستیم که از مدیران دستگاه های اجرایی استان تقاضا می شود در این بخش اقدامات خود را همچون سال گذشته بکار بگیرند.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.