البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
X

محور کرج- چالوس تا هفته آینده بازگشایی می‌شود

محور کرج- چالوس تا هفته آینده بازگشایی می‌شود


به گزارش ایلنا از البرز، داریوش امانی، امروز به همراه اعضای هیات همراه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز و معاونان با حضور در محور کرج- چالوس از نزدیک در جریان فعالیت راهداران برای پاکسازی و بازگشایی این محور که از روز پنج‌شنبه، 18 خرداد بر اثر وقوع سیل مسدود شده قرار گرفت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت شبانه‌روزی راهداران برای بازگشایی هرچه سریعتر جاده چالوس گفت: خوشبختانه از همان دقایق اولیه وقوع سیل، نیروهای راهداری با تمام تجهیزات و امکانات در محل حضور یافتند و خودروها و مسافرانی را که در این محور گرفتار شده بودند را با همکاری سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان به مکان امن منتقل کردند.

وی افزود: بعد از این اقدام بلافاصله نیروهای راهداری در قالب ۳۰ اکیپ به همراه تجهیزات کامل و ماشین‌آلات مورد نیاز برای پاکسازی محور را آغاز کردند.

این مسئول بیان کرد: علاوه بر نیروهای راهداری البرز از استان‌های معین مثل تهران، قزوین، مازندارن و قم نیز نیروهای پشتیبانی و ماشین آلات به این محور اعزام شده‌اند تا با توانی مضاعف هرچه زودتر این محور پاکسازی و بازگشایی شود.

امانی با اشاره به اینکه با تلاش و ادامه فعالیت نیروهای راهداری امیدواریم تا پایان هفته آینده این محور بازگشایی شود، افزود: بیشترین حجم مصالح و گل و لای در محدوده تونل دو الف و ب انباشته شده است و در برخی نقاط ارتفاع مصالح حتی به پنج متر هم می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه درحال حاضر نیروهای راهداری درسه شیفت به استفاده از بیش از ۷۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند تا این محدوده را پاکسازی کنند، گفت: علاوه بر این اقدام درصدد هستیم در محدوده تونل برای دسترسی کاربران جاده‌ای یک راه جدید احداث کنیم و بخشی از جاده که به طور کامل تخریب شده است را ترمیم کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه درباره میزان خسارات وارد شده به این محور توضیح داد و گفت: خسارات اولیه 200 میلیارد تومان برآورد شده است اما یقینا میزان خسارات وارد شده بیشتر است و به نظر می‌رسد تا برای ایمن‌سازی اساسی این محور به اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد تومان نیاز است.

این مسئول در پایان گفت: به دنبال تخصیص این اعتبار از مجاری قانونی هستیم تا بحث ایمن‌سازی محور کرج- چالوس هرچه سریعتر آغاز شود.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.