البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
X

جستجو برای یافتن ۲ مفقود شده در سیل جاده چالوس ادامه دارد

جستجو برای یافتن ۲ مفقود شده در سیل جاده چالوس ادامه دارد


به گزارش ایلنا از البرز، مجتبی عبداللهی ضمن تشریح وضعیت حاکم بواسطه بروز سیلاب پس از باران شدید ساعات پایانی روز پنجشنبه، اظهار کرد: از تونل یک تا ۵ و چند نقطه در محور انسداد و تخریب جدی و ریزش صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: حجم ورود سیلاب به اندازه ای بوده که برخی از نقاط جاده به ارتفاع بیش از ۵ متر انباشت خاک و نخاله وجود دارد.

عبداللهی گفت: سقوط سنگ های بسیار بزرگ بین تونل ها را پر کرده و بخش زیادی از آن نیز وارد تونل ها شده است. 

وی افزود: در قسمت بالای تاج تونل به عمق حدود ۲۰۰ متر خاک و گل انباشته شده و هیچ گونه دسترسی برای انتقال ماشین آلات عملیات تخلیه وجود ندارد.

استاندار البرز گفت: با تلاش شبانه روزی، احجام و گل و لای از ۲ سمت تونل تخلیه شده ولی همچنان امکان تردد تا پایان عملیات پاکسازی و ایمن سازی، نیست.

وی افزود: اکنون تمامی تیم های عمرانی و فنی در محور مستقر هستند و همزمان با پاکسازی، بررسی های لازم جهت بازسازی و بازگشایی مسیر نیز دنبال می شود. 

عبداللهی گفت: عملیات بسیار سخت و خطرناکی برای پاکسازی مسیر در جریان است و نیروها به صورت شبانه روزی و با تمام ظرفیت در حال فعالیت هستند. 

استاندار البرز گفت: هیچ گونه جای نگرانی در ارتباط با تاسیسات سد وجود ندارد چراکه شن و ماسه دریچه های ورود آب را گرفته اند، در نتیجه عملیات پیچیده ای نیست بلکه انتقال ماشین آلات و تخلیه گل و لای قدری زمان بر است.

وی افزود: اکنون بخش قابل توجهی از کار صورت گرفته، مسیر ورود آب باز شده و مخازن در حال آبگیری هستند. 

عبداللهی گفت: از مردم استان به دلیل قطع شدن ناخواسته آب که پس از سیلاب و بسته شدن مسیر ورود آب اتفاق افتاده، عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: در این چند روز سعی شد که با تانکر نسب به تامین آب در برخی محله ها اقدام شود ولی ممکن است کاستی هایی در این راستا باشد.

استاندار البرز گفت: از صبر و بردباری مردم استان سپاسگزارم و باور داشته باشید که تمامی توان خود را برای حل مشکل معطوف کرده ایم.

وی افزود: با توجه به انسداد جاده، اهالی جاده کرج_چالوس می توانند با هماهنگی های صورت گرفته از آزادراه تهران _شمال تردد داشته باشند. 

عبداللهی گفت: تمامی ماشین آلات تخصصی اکنون در محل مستقر هستند و هیچ گونه کمبودی در این رابطه وجود ندارد.

وی افزود: تمامی امکانات را با حضور مستمر در محور، تامین کرده ایم و عملیات پاکسازی جاده به سرعت در حال اجرا است. 

استاندار البرز گفت: در مجموع عملیات پیچیده ای نیست ولی حجم کار زیاد است و قدری زمان نیاز دارد.

وی افزود: در بخش مخابرات جاده نیز مشکلات این حوزه برطرف شده و قطع ارتباط نداریم.

عبداللهی گفت: در شبی که سیلاب جاری شد بیش از هزار خودرو در محور گیر افتادند و سرنشینان آنها در پناهگاه ها اسکان داده شدند و خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تلفات جانی نداشته ایم.

وی افزود: اکنون فقط ۲ نفر مفقودی احتمالی گزارش شده و تیم های حرفه ای هلال احمر در حال جستجو هستند و تاکنون هیچ مورد یافت نشده بنابراین نمی توانیم در این خصوص اظهار نظر کنیم.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.