البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
X

پرداخت ۳۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به مراکز تولیدی / رشد ۱۱۲درصدی پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی

پرداخت 34 هزار میلیارد ریال تسهیلات به مراکز تولیدی / رشد 112درصدی پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی


به گزارش ایلنا از البرز، شعبان محمودی  به مناسبت نودمین سالگرد تاسیس بانک کشاورزی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: امسال 132 طرح تولیدی در بخش کشاورزی استان با حمایت بانک کشاورزی بهره‌برداری می‌شود که برای راه اندازی این طرح ها حدود پنج هزارو 600 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده‌ایم.

وی افزود: علاوه بر این تسهیلات، مبلغ 833 میلیارد ریال برای طرح های دانش بنیان همچون تولید بذر و داروهای دامی، مبلغ 1788 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ای و سرمایه در گردش برای حمایت از دامداران استان البرز طی یک سال گذشته پرداخت شده است.

 محمودی گفت: همچنین 616 میلیارد ریال برای جبران خسارت ناشی از حوادث طبیعی مانند سرما، سیل، تگرگ و خشکسالی در بخش دام، طیور، محصولات باغی و محصولات زراعی استان در سال گذشته توسط این بانک پرداخت شد. 

وی افزود: طی سنوات اخیر از مجموع املاک تملیکی 111 واحد تولیدی غیر فعال و بدهکار بانکی این استان 73 ملک با هدف فعال سازی دوباره و کمک به امر تولید در اختیار تولید کنندگان قرار گرفت.

مدیر شعب بانک کشاورزی البرز تصریح کرد: طبق بند خ ماده ۳۳ برنامه ششم توسعه اگر کشاورزان خسارت دیده از حوادث طبیعی تنها تسهیلات بانکی را پرداخت کنند سود را دولت تضمن کرد و بانک کشاورزی جرائم را می بخشد. در سال 1401 تعداد 330فقره جرایم مربوط به کشاورزان خسارت دیده به مبلغ 112میلیارد ریال شامل بخشودگی قرار گرفت.

این مسئول تامین اعتبار برای حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان و حمایت از جوانی جمعیت را به عنوان اولویت برنامه های بانک کشاورزی استان در سال جاری ذکر کرد و گفت: در سال 1401 میزان تسهیلات پرداختی این بانک نسبت به سال ماقبل خود، 112 درصد رشد داشت. 

مدیر شعب بانک کشاورزی استان البرز یادآور شد: یکی از اولویت های این بانک حمایت از توسعه کشت گلخانه ای با هدف استفاده بهینه از آب و خاک است که در حال حاضر تعداد ۳۲طرح گلخانه‌ای به مساحت 24 هکتار در البرز با اعتباری بالغ بر 2480 میلیارد ریال در دست اجراست.

وی با اشاره به اهمیت تامین گوشت سفید و قرمز در استان البرز اظهار کرد: در سال گذشته، 642 تسهیلات سرمایه در گردش با مبلغ 1788میلیارد ریال به واحدهای دامداری و همچنین مبلغ 606 میلیارد ریال نیز به واحدهای مرغداری و صنایع مربوطه  برای تجهیز و تکمیل طرح مورد نظر، پرداخت شده است.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.