البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
X

تکلیف امروز روشن است؛ جهاد تبیین/ مورد برخلاف شرع و قانون اساسی را نمی شود در معرض همه‌پرسی قرار داد

تکلیف امروز روشن است؛ جهاد تبیین/ مورد برخلاف شرع و قانون اساسی را نمی شود در معرض همه‌پرسی قرار داد


به گزارش ایلنا از البرز، آیت‌الله حسینی همدانی در بخشی از خطبه‌ نماز عیدفطر در مصلای بزرگ کرج، اظهار کرد:  امیدوارم همه دوستان بزرگوارم لحظات ناب افطار و سحر و لیالی قدر را به‌خوبی درک کرده باشید و امروز را که برای مسلمین عید و روضه جایزه و برای رسول گرامی، زخر و شرافت و کرامت و مزید قرار داده‌شده؛ خدای تعالی بهترین جایزه‌اش را برای ما، داخل شدن در هر خیری که پیامبر و آلش را در آن داخل می‌کند و خارج شدن از هر سوئی که پیامبر و آلش را از آن خارج می‌کند، قرار دهد.

وی بیان داشت: نکند در این زمان حساس، بی‌تفاوت باشیم. امروز سکوت در برابر شبهه آفرینان و غارتگران عقیده و ایمان جایز نیست. بلکه یکی از واجب‌ترین وظایف و تکالیف ما مجاهدت در عرصه مسائل فرهنگی و اجتماعی است.

تکلیف امروز روشن است؛ جهاد تبیین

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه تکلیف امروز روشن است؛ جهاد تبیین، گفت: رهبری هم مطالبه کرده است. حکم جهاد را داده است. بسم‌الله هرکس به‌اندازه خودش. این‌همه می‌گوییم وای اگر رهبر حکم جهادم دهد! این حکم جهاد است. در چند مورد حکم جهاد داده و ما باید وارد شویم.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه در نظام ما ساختارها کاملاً روشن است، یادآور شد: عده‌ای برای بهره‌های سیاسی و امیال دیگری که دارند فکر و ذهن مردم را خراب می‌کنند. امسال سال انتخابات است و از الآن شروع کردند به آرایش گرفتن و البته باید کاملاً هوشیار باشید. گذشته افراد و عملکرد و حرف‌های کاندیداهای احتمالی را از الآن در رصد داشته باشید. این کلام رهبر معظم انقلاب یادمان نرود که باید در مسیر امیدآفرینی و ایجاد وحدت در جامعه همه قدم برداریم.

خطیب نماز عید فطر کرج در ادامه عنوان کرد: گاهی همه‌پرسی برای قانون اساسی یا اصطلاحاتی است که باید در او صورت بگیرد و برای این مورد همه‌پرسی می‌کنند که این کار هم دو بار در کشور ما انجام شد، نوع دیگری هم هست که گاهی همه‌پرسی راجع به موضوعات کلان و پراهمیتی است که خود قانون اساسی حدود آن را مشخص کرده است؛ مثل اصل ۵۹ قانون اساسی؛ همه‌پرسی باید با پیشنهاد رئیس‌جمهور باشد یا ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس با تصویب دوسوم از نمایندگان و تأیید شورای نگهبان و امثال این‌ها که آن موقع قابل برگزاری می‌شود. نمی‌شود مورد برخلاف شرع و قانون اساسی را هم در معرض همه‌پرسی قرار داد.

نماینده رهبر انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه با طرح پرسشی عنوان کرد: سؤال؛ چرا ما نمایندگان مجلس انتخاب می‌کنیم؟ چرا مجلس خبرگان انتخاب می‌کنیم؟ چرا شورای شهر انتخاب می‌کنیم؟ یعنی چون عامه مردم در همه امور تخصص لازم را ندارند یا فرصت متخصص شدن برای آن‌ها فراهم نیست، افراد را انتخاب می‌کنند تا آن افراد وکیل آن‌ها باشند و به‌وسیله آن‌ها در امر حکومت مشارکت داشته باشند. آن مسائلی که مربوط به حکومت هست را پیش ببرند.

 

 

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.