البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
X

پرداخت ۷۹میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در البرز / رشد ۱۲۰ درصدی اشتغال با ایجاد ۵۶ هزار شغل

پرداخت ۷۹میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در البرز / رشد ۱۲۰ درصدی اشتغال با ایجاد ۵۶ هزار شغل


به گزارش ایلنا از البرز، عبدالله دارایی در اولین کارگروه اشتغال استان البرز در سال جدید که با حضور سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار و مدیران استانی برگزار شد با اشاره به جمعیت استان به تفیکیک شهرستان‌ها، اظهار کرد: ۹۱۱ هزار نفر از میان ۲ میلیون ۳۰۰ جمعیت فعال استان البرز دارای کار هستند، همچنین ۸۸ هزار البرزی نیز بیکار هستند.

مدیرکل تعاون استان البرز با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان البرز طبق آخرین آمار ۹.۲ بوده است، یادآور شد: در این میان نرخ مشارکت ۱۴۰۱ در استان البرز ۳۹.۹ ارزیابی شد.

این مقام مسؤول در بخش دیگری از صدور ۶ هزار و ۷۶۴ مجوز در استان خبر داد و افزود: این مجوز‌ها منجر به ایجاد ۲ هزار و ۱۹۴ نفر شغل شده است. 

دارایی در ادامه از رشد صد در صدی صدور مجوز خبر داد و اضافه کرد: طی سال گذشته ۷۹ میلیارد تومان تسهیلات در استان البرز پرداخت شده است. همچنین با پرداخت تسهیلات ویژه اشتغال روستایی و تبصره ۱۸ موفق به ایجاد ۵ هزارو ۶۰۰ شغل شده ایم.

مدیرکل اداره کار استان البرز با بیان اینکه مقرر شده بود ۴۳ هزار شغل در سال ۱۴۰۱ توسط استان البرز ایجاد شود، ادامه داد: با همکاری و حمایتی که همه دستگاه‌های اجرایی داشتند، موفق به ایجاد ۵۶ هزار شغل شدیم که این آمار ۱۳۰ درصد بیشتر از تعهد ایجاد شده بود.

دارایی به صحت سنجی ۹۰ درصدی اقدامات این اداره کل اشاره کرد و یادآور شد: مقرر شد در سال جدید ۴۹ هزار شغل جدید در استان البرز ایجاد شود که امید داریم همچون سال گذشته در این زمینه فعالیت خود را پیش ببریم.

وی در پایان به شرح نحوه هدایت نیروی کار به مراکز صنعتی پرداخت و گفت: با استقرار مراکز کاریابی در شهرک‌های صنعتی موفق شدیم جذب نیروی کار سرعت بیشتری بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.