البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
X

ساختار آموزشی کشور، بزرگترین چالش اشتغال‌زایی و کارآفرینی است / اقتصاد چین را اشتغال خانگی نجات داد

ساختار آموزشی کشور، بزرگترین چالش اشتغال‌زایی و کارآفرینی است / اقتصاد چین را اشتغال خانگی نجات داد


به گزارش ایلنا از البرز، سید صولت مرتضوی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان البرز با بیان اینکه روزی فرا خواهد رسید که فرصت خدمت ما به پایان می‌رسد، گفت: مسئولیت دست به دست می‌شود، بنابراین باید از فرصت‌هایی که داریم به نحو عالی استفاده و به مردم خدمت کنیم چراکه خدمت در جمهوری اسلامی تکلیف است.

وی با بیان اینکه وظایف اداری و سازمانی خود را با برنامه‌ریزی به پیش ببرید، اظهار کرد: با مردم دوست باشید، ارباب رجوع را به عنوان دوست و نعمت بدانید و کارهای مردم را حل و کره گشایی کنید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ترویج اقتصاد تعاونی یکی از اهداف ما است، تصریح کرد: بخش تعاون باید ۲۵ درصد اقتصاد کشور را تشکیل دهد و سیاست‌های خروج از بنگاه‌داری و توسعه اقتصاد مقاومتی در این راستا دنبال شود.

وی با بیان اینکه در بخش بیمه اجباری در اسفند ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل رشد داشتیم، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در سال جاری شاهد رشد بیشتری در این زمینه باشیم.

مرتضوی با بیان اینکه در بخش بهزیستی هم باید در حوزه پیشگیری تلاش کنیم، گفت: مهمترین آسیب‌های ما تصادفات رانندگی و حوزه حوادث کار است و در این راستا با آموزش و ارتقای سطح دانش مردمی می‌توان بخشی از این آسیب‌ها را کاهش داد.

وی با بیان اینکه مشارکت‌پذیری در حوزه بهزیستی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: در حوزه توان‌خواهان و معلولان هم همسو با اهداف عدالت بخش دولت مردمی پیش خواهیم رفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: هنر خلق این است که اشتغال و درآمد داشته باشد، بر این اساس خود را موظف به رفع موانع تولید و تسهیل راه‌اندازی کسب و کار مردم می‌دانید و برای آن تلاش می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بانک‌ها باید در راستای گره‌گشایی‌ها تلاش و فرآیندهای پرپیچ و خم را کوتاه کنند تا کارآفرینان بتوانند کسب و کار ایجاد و برای دیگران کارآفرینی کنند.

مرتضوی با بیان اینکه ساختار آموزشی کشور را بزرگترین چالش اشتغال‌زایی و کارآفرینی است، خاطرنشان کرد: اگر مراکز آموزش فنی و حرفه ما آموزش صحیح بدهند با سرمایه‌ای متعارف می‌توان ابزار کار آموزش‌دیدگان را فراهم کرد.

وی با اشاره به اهمیت مشاغل خانگی متذکر شد: اقتصاد چین را اشتغال خانگی نجات داد، آموزش، تسهیلات و پرداخت تسهیلات خرد برای مشاغل خانگی می‌توانند کمک زیادی در زمینه اشتغال‌زایی کنند.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.