البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
X

احیای حقوق عامه در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی از مهمترین اولویت‌های قوه قضاییه است

احیای حقوق عامه در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی از  مهمترین اولویت‌های قوه قضاییه است


به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای امروز پنجشنبه 17 فروردین در نخستین برنامه خود در جریان سفر هیئت عالی قضایی به استان البرز با حضور در حاشیه رودخانه کرج، از مراحل تکمیل پروژه ساخت تفرجگاه «پارکرود» در حاشیه این رودخانه بازدید به عمل آورد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای امروز در جریان بازدید از این پروژه اظهار کرد: مهمتر از کلید زدن یک پروژه ملی ، پیگیری به نتیجه رسیدن آن به شکلی که نفع به عامه مردم برسد خواهد بود.

وی با عنوان اینکه احیای حقوق عامه در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی از  مهمترین اولویت‌های قوه قضاییه است، گفت: چنانچه همکاری‌ها و کمک‌های استانداری و شورای شهر و شهرداری کرج نبود این اتفاقات خوب و مثبت در رفع تصرفات غیرمجاز در حریم رودخانه و ساخت تفرجگاه برای مردم در حریم و بستر رودخانه را شاهد نبودیم.

حجت الاسلام‌ محسنی اژه ای ادامه داد: بخش قابل توجهی از آب رود کرج به عنوان آب شرب استفاده می‌شود؛ برهمین اساس ساختمان‌هایی که در بستر و حریم این رود قرار گرفته بود مشکلات جدی زیست محیطی را به وجود می‌آورد؛ از سوی دیگر، این بناهای غیرمجاز در صورت وقوع سیل سبب ایجاد مشکلاتی قابل توجه می‌شدند؛ باید به وقوع حوادث غیرمترقبه توجه داشت تا به گونه‌ای نباشد که پس از وقوع این حوادث، به مذمت یکدیگر بپردازیم.

 رئیس قوه قضاییه ضمن ابراز امیدواری از بهره‌برداری مطلوب از تفرجگاهی که به جای بناهای غیرمجاز در حاشیه رود کرج احداث شده است، گفت: من به رئیس کل دادگستری استان البرز تاکید کردم که رفع تصرف‌ها در حریم و بستر رودخانه‌ کرج را از ساختمان قوه قضاییه آغاز کنید؛ اعتقاد دارم و بارها گفته ام که اگر همه امور را از خودمان شروع کنیم، نتایج کارها بهتر خواهد شد و امور بهتر پیش خواهد رفت.

رئیس قوه قضاییه گفت: بخش قابل توجهی از آب رود کرج به عنوان آب شرب استفاده می‌شود بر همین اساس ساختمان‌هایی که در بستر و حریم این رود قرار گرفته بود مشکلات جدی زیست محیطی را به وجود می‌آورد از سوی دیگر، این بناهای غیرمجاز در صورت وقوع سیل سبب ایجاد مشکلاتی قابل توجه می‌شدند؛ باید به وقوع حوادث غیرمترقبه توجه داشت تا به گونه‌ای نباشد که پس از وقوع این حوادث، به مذمت یکدیگر بپردازیم.

وی افزود: من به رئیس کل دادگستری استان البرز تاکید کردم که رفع تصرف‌ها در حریم و بستر رودخانه‌ کرج را از ساختمان قوه قضاییه آغاز کنید؛ اعتقاد دارم و بارها گفته ام که اگر همه امور را از خودمان شروع کنیم، نتایج کارها بهتر خواهد شد و امور بهتر پیش خواهد رفت

حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری البرز نیز در جریان حضور رئیس دستگاه قضا در این تفرجگاه گفت: مکانی که امروز در حاشیه رودخانه کرج به صورت رایگان در اختیار همه مردم قرار گرفته است، پیش از این از سوی دستگاه‌های حاکمیتی و اشخاص حقیقی به صورت اختصاصی استفاده می‌شد.

وی تصریح کرد: فاز اول اجرای پروژه احداث تفرجگاه در حاشیه رود کرج دارای که بالغ بر یک هکتار است به بهره‌برداری رسیده و قابل استفاده برای عموم مردم است.

حدود ۱۴ ماه پیش بود که رئیس قوه قضاییه دستورات قاطعانه‌ای را برای رفع تصرفات غیرقانونی از حاشیه رودخانه کرج و قلع و قمع مستحدثات دستگاه‌های حاکمیتی در حریم و بستر این رودخانه، در راستای انتفاع عمومی صادر کرد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.