البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
X

لزوم رعایت پارمترهای اداره استاندارد در مواد غذایی/برای تولید محصول با کیفیت یک زنجیره ارزش با کیفیت لازم است

لزوم رعایت پارمترهای اداره استاندارد در مواد غذایی/برای تولید محصول با کیفیت یک زنجیره ارزش با کیفیت لازم است


به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، هادی گودرزوند، معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد استان البرز در حاشیه بازدید مدیرکل و معاون استاندارد استان البرز از دو واحد نمونه تولیدی و دانش‌بنیان استان که با اهدا نشان استاندار و لوح سازمان ملی استاندار، تقدیر شدند، اظهار کرد: امسال در راستای حمایت از تولید و با توجه به اینکه سال ۱۴۰۱ مزین به سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است، اداره کل استاندارد استان البرز مقرر کرد تا اعطای نشان و لوح تقدیر از واحد های نمونه را در محل تولیدی به انجام برساند.

وی افزود: از ۴ واحد منتخب و حائز رتبه، تا کنون دو واحد تولیدی باراکا و شرکت زر در شروع این اقدام، نشان استاندارد خود را از طرف مدیرکل استاندارد استان البرز، دریافت کردند و از سایر شرکت های منتخب که به عنوان واحدهای نمونه استان البرز معرفی شدند نیز در اولین فرصت، تجلیل خواهد شد.

گودرزوند در ارتباط با شاخص های مورد توجه استاندارد، توضیح داد: واحدهای تولیدی نمونه استاندارد از لحاظ احصای کیفیت و اطمینان بخشی به کیفیت برای صیانت از علامت استاندارد و حفظ سلامت و ایمنی مصرف کنندگان تلاش کردند و توانستند تمام شاخص هایی را که سازمان ملی استاندارد مشخص کرده بود، کسب  کنند کنند.

لزوم رعایت پارمترهای اداره استاندارد در مواد غذایی

مهدی بلوغی مدیر عامل شرکت رضوان شکلات با اشاره به موفقیت این واحد تولیدی در کسب نشان استاندارد به خبرنگاران اظهار داشت: در شرایط اقتصادی کشور و به رغم فشار تحریم و مشکلات واردات مواد اولیه اما در کنار اهمیت توسعه در تولید، کیفیت محصولات به ویژه مواد غذایی حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر استفاده مواد غذایی با نشان حلال گفت: به عنوان نمونه ژلاتین یکی از مواد اولیه وارداتی به این واحد تولیدی است که نشان حلال دارد لذا برای جذب بازار در کشورهای خارجی این نشان برای تولید مواد غذایی مهم است.

این مدیر واحد تولیدی در ارتباط با دلایل موفقیت در تولید گفت: رعایت پارمترهای اداره استاندارد، ارسال منظم نمونه محصولات به آزمایشگاه و نظارت بر نمونه تولیدات در سطح بازار و همچنین با ارائه مستندات، موفق به دریافت نشان استاندارد شدیم.

این مدیر کارآفرین در ارتباط با صادرات محصولات گفت: حدود ۲۰درصد از تولیدات به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود و در این راستا بخش بزرگی از درآمد این واحد تولیدی ناشی از فروش صادراتی است.

ماکارونی

برای تولید محصول با کیفیت یک زنجیره ارزش با کیفیت لازم است

مهدی امینی، نائب رئیس هیات مدیره گروه صنعتی زر در این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واحد تولیدی زر به عنوان یک واحد تولیدی ملی دهمین نشان و تندیس ملی استاندارد را دریافت کرد و در این مسیر اهتمام‌ مدیران مجموعه بر این اصل استوار بود که حقوق مصرف کننده در عرصه کمی و کیفی و قیمت محصول، تمام جوانب را رعایت کرده و بتوانیم محصول با کیفیت عرضه کنیم.

وی در ارتباط با کسب نشان استاندارد تاکید کرد: برای تولید محصول با کیفیت یک زنجیره ارزش با کیفیت لازم است لذا در تامین مواد اولیه، تکنولوژی با کیفیت و تولیدات دانش‌بنیان و استفاده از نیروی انسانی با تفکر تضمین کیفیت و تفکر کیفیت محور از جمله الگوهایی محسوب می شود که مورد توجه واحد تولیدی است و ماحصل این تلاش، ارائه و عرضه محصولی استاندارد در بازار مصرف است لذا این قواعد و الگوهای بنیانگذار در سازمان ملی استاندارد که چراغ راه مجموعه تولیدی زر، بوده است می‌تواند به عنوان استاندارد ملی مورد توجه تمان واحدهای تولیدی باشد.

وی در ارتباط با صادرات محصولات زر گفت: به ۸۰ کشور  لز جمله کشورهای منطقه، قاره افریقا، اروپا صادرات فراگیر انجام می شود.

امینی در ارتباط با محصولات دانش‌بنیان، گفت: بخشی از محصولات دانش‌بنیان در بستر تحقیق و پژوهش و با هدف توسعه در حوزه غذا و سلامت به صورت ویژه نگاه می شود و سعی شده واحد نمونه ای در این زمینه باشیم لذا با دانشگاه و پژوهشکده های مختلف در ارتباط هستیم. 

مدیر این واحد تولیدی در ارتباط با تعاریف و قوانین نانوشته برای محصولات دانش‌بنیان گفت: موضوع استاندارد با حداقل‌ها بیان می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان، فراتر از قواعد استاندارد ها را می‌بینند لذا مجموعه تولیدی زر نیز استانداردهای درون کارخانه ای برای خود تعریف کرده است که به ثبت سازمان ملی استاندارد نیز رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.