البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
X

جشن روز درختکاری با حضور گسترده شهروندان کرجی برگزار شد/ کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال در دهکده تفریحی گردشگری باغستان

جشن روز درختکاری با حضور گسترده شهروندان کرجی برگزار شد/ کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال در دهکده تفریحی گردشگری باغستان


به گزارش ایلنا از البرز، در مراسم درختکاری که با حضور فرماندار کرج، تعدادی از اعضای شورای شهر کرج، شهردار کرج و جمعی از مدیران مناطق و سازمان‌های شهرداری کرج و با استقبال گسترده شهروندان کرجی در دهکده تفریحی باغستان برگزار شد، هزار و ۵۰۰ اصله نهال توسط شهروندان خصوصاً کودکان و خانواده‌های آنان کاشته شد.

در حاشیه این مراسم مهرداد کیانی شهردار کرج با اشاره به اهمیت درختکاری در حفظ و بهبود محیط‌زیست شهری و ایجاد فضای سبز و پرنشاط برای شهروندان و خانواده‌های کرجی گفت: دیدن این همه علاقه در خانواده‌ها برای غرسِ نهال نشان از پیوند عمیق و ناگسستنی انسان و محیط‌زیست است.

کیانی با اشاره این که فضای سبز و درختان در واقع یک سرمایه عمومی متعلق به تمام شهروندان است، گفت: پانزدهم اسفندماه روزِ درختکاری و آغاز هفته‌ منابع طبیعی قرار همیشگی ما با طبیعت، برای بهتر شدن نگاه‌مان و بیشتر مراقبت کردن از این سرمایه عظیم و عزیز خدادادی که به‌امانت به دست ما سپرده شده است.

وی با تأکید بر ضرورت حضور پررنگ شهروندان خصوصاً نسل جوان در اموری همچون درختکاری گفت: برای تسهیل در حضور شهروندان در این مراسم شهرداری کرج چندین دستگاه اتوبوس در میادین اصلی شهر کرج مستقر کرد تا شهروندان را برای شرکت در جشن متمرکز درختکاری در مجموعه باغستان به صورت رایگان منتقل کنند.

شهردار کرج با تشکر از توجه ویژه سازمان سیما و منظر به عنوان متولی هراست و توسعه فضای سبز و درختان شهر افزود: البته این نگاه به فضای سبز و درختان شهری به عنوان سرمایه ملی و عمومی متعلق به همه شهروندان است و مراقبت از آن باید همیشگی باشد.

وی توضیح داد: امروز بالغ بر ۱۵۰۰ اصله نهال از سوی دانش‌آموزان مسئولان و شهروندان در مساحتی بالغ بر دو هکتار در دهکده گردشگری باغستان غرس شد و بیش از ۳۵۰۰ اصله نهال نیز از مقابل سازمان و در محل جشن درختکاری توزیع شد.

کیانی با اشاره به اهداف مدیریت شهری در ششمین دوره از شورا مبنی بر توسعه فضای سبز شهری به ویژه در مناطق کم‌برخوردار، گفت: تا کنون ۱۰ پارک محله‌ای افتتاح شده و ۱۲ پارک محله‌ای نیز آماده افتتاح و بهره‌برداری است.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.