البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
X

اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تا ۲میلیاردی به شرکت‌های دانش‌بنیان/اعضای شرکت های دانش‌بنیان از طرح سرباز فناور استفاده کنند

اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تا ۲میلیاردی به شرکت‌های دانش‌بنیان/اعضای شرکت های دانش‌بنیان از طرح سرباز فناور استفاده کنند


به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، علیرضا باباخان عصر روز دوشنبه در نشست خبری ضمن اشاره به خدمات مالی و اعتباری صندوق پژوهش و فناوری در استان البرز، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری خطرپذیر در شرکت‌هایی با موضوع فعالیت فناورانه و نوآورانه و طرح‌های پژوهشی، فناوری و نوآورانه انجام می شود.

وی با اشاره به سرمایه گذاری خطرپذیر صندوق پژوهش و فناوری در حوزه دانش بنیان، اظهار کرد: در سال جاری سرمایه گذاری خطرپذیر را به فعالیت صندوق اضافه کردیم بدین معنی که در سود و زیان هر طرح مشارکت داشته باشیم و در این مسیر از سرمایه گذاری عادی جدا شدیم.

 وی در ادامه به حمایت های دیگر این صندوق پرداخت و افزود: مشارکت و سرمایه‌گذاری در ایجاد، توسعه، راهبری و توانمندسازی مراکز نوآوری و شتابدهی و شرکت‌های پژوهشی، فناوری و دانش‌بنیان و شرکت‌های تخصصی در حوزه خدمات مالی و اعتباری مرتبط با موضوع فعالیت صندوق‌های پژوهش و فناوری از جمله خدمات این صندوق است.

باباخان تصریح کرد: ارایه خدمات مالی و تسهیلاتی به اشخاص حقیقی و حقوقی با نرخ ترجیحی و صدور انواع ضمانت‌نامه و ارایه سایر خدمات ضمانت‌نامه‌ای برای اجرای طرح‌های پژوهشی، فناوری، نوآورانه و تجاری‌سازی نتایج پژوهش‌ها و فروش محصولات و خدمات دانش‌بنیان و فناورانه از جمله اهداف صندوق محسوب می‌شود.

این مسئول استانی گفت: تضمین پرداخت تعهدات و اقساط طرح‌های پژوهشی، فناوری و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه خلاق و فناور در قرارداد به ذینفعی بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری مجاز و سایر نهادهای دارای مجوز به منظور تسریع و تسهیل در اجرای طرح‌ها برای جلوگیری از وقفه در اجرای طرح‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان البرز با عنوان اینکه طی ۲ سال اخیر ۴۸۰ میلیارد تومان ضمانت برای شرکت‌های دانش‌بنیان صادر شده، افزود: ما بجای ۱۰ درصد سود بانکی از شرکت های دانش‌بنیان ۵درصد سود دریافت می کنیم و در ازای ۲/۲۵درصد کارمزدی که بانک می‌گیرد، یک و نیم درصد سود دریافت می کنیم.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان البرز ادامه داد: ارایه خدمات ارزیابی و امکان‌سنجی طرح‌های کسب‌وکار و نظارت، ارزش‌گذاری پروژه‌ها و طرح‌های پژوهشی، فناوری و نوآورانه و ارایه خدمات توسعه بازار و تجاری‌سازی از قبیل فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک، تضمین خرید محصولات و خدمات پژوهشی، فناوری و دانش‌بنیان و تجاری‌سازی به منظور تسریع و تسهیل در اجرای طرح‌ها و قراردادها از جمله مواردی است که در این صندوق صورت گرفته است.

وی با اشاره به پرداخت ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات خُرد در البرز، اظهار کرد: صندوق پژوهش و فناوری البرز با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به شرکت‌های دانش‌بنیان از ۵۰۰ میلیون تومان تا ۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کند که تسهیلات خُرد در البرز و تسهیلات کلان در تهران پرداخت می شود. 

باباخان در ارتباط با طرح سرباز فناور گفت: دو سال دوران سربازی برای اعضای جوانِ شرکت های دانش‌بنیان دغدغه شده است لذا با اجرای این طرح، پس از سپری شدن دوره کوتاه آموزشی، بقیه دوران سربازی را می‌توانند در شرکت دانش بنیان به فعالیت پژوهشی و فناورانه ادامه دهند و علاوه بر بیمه از حقوق سربازی نیز برخوردار خواهند شد. طی یکسال اخیر با وجود یک‌هزار و ۵۰۰ سرباز فناور در کشور، تنها ۲۲ سرباز در البرز از این فرصت استفاده کرده اند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری با اشاره به ساخت مجتمع شهید قاسم سلیمانی که با هدف استقرار شتاب دهنده های صنعتی، آماده شده است گفت: در این مجتمع جوانانی حضور خواهند داشت که علاوه بر داشتن دانش، همت لازم را نیز داشته باشند لذا جوانی که برای فعالیت علمی و فناورانه خود فضا و مکان کافی نداشته باشد، می تواند در این مجتمع با منابع مالی لازم، تولید خود را به بازار ارائه کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان البرز همچنین از آغاز فعالیت مرکز توسعه و تولید قراردادی با نام “وینووا” خبر داد که از هفته آینده با هدف ارتباط و تعامل دانشگاه و صنعت از الگوهای موفق بهره‌برداری خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.