البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
X

البرز پایلوت گردشگری عشایری جامعه بنیاد می‌شود

البرز پایلوت گردشگری عشایری جامعه بنیاد می‌شود


به گزارش ایلنا از البرز جلسه هم افزایی برای گسترش همکاری‌ها در زمینه توسعه گردشگری عشایری با حضور سرپرست اداره کل و سرپرست امور عشایر البرز  روز چهارشنبه 3 اسفند 1401 در محل اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز برگزار شد. 

یحیی دارایی، سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه در زمینه گردشگری عشایری در استان البرز 10 منطقه ییلاقی و قشلاقی مستعد با همت اداره امور عشایر شناسایی شده، اظهار کرد: این نوع گردشگری به صورت بومگردی و گردشگری جامعه بنیاد عشایری است. 

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از گسترش گردشگری عشایری به صورت بومگردی و جامعه بنیاد به صورت پایلوت در البرز خبر داد و گفت: البرز پایلوت گردشگری عشایری جامعه بنیاد می‌شود.

سال گذشته تفاهمنامه همکاری بین اداره کل و اداره امور عشایر استان منعقد شد که بر اساس این تفاهمنامه همکاری‌های متقابل در زمینه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بین این دو دستگاه افزایش پیدا می‌کند.

 گردشگری روش ایجاد تنوع در معیشت عشایر

ملیحه نظام آبادی، سرپرست اداره امور عشایر استان البرز نیز در این نشست ضمن قدردانی از سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز برای نگاه مثبت نسبت به گسترش گردشگری عشایری اظهار کرد: یکی از راه‌های ایجاد تنوع در معیشت عشایر، ایجاد گردشگری عشایری است. 

نظام آبادی با اشاره به اینکه اکنون میزهای تخصصی گردشگری و صنایع دستی راه‌اندازی شده، افزود: برای کمک به عشایر و حفظ و صیانت از اشتغال آن‌ها گردشگری و بومگردی در مناطق عشایری راه‌ اندازی شده است. در این زمینه سازمان عشایر ایران نیز همین سیاست‌ها را دنبال می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.