البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
X

معرفی ۱۱۶۴ مددجوی بهزیستی البرز به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات اشتغال زایی

معرفی ۱۱۶۴ مددجوی بهزیستی البرز به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات اشتغال زایی


به گزارش البرز نیوز از البرز ، وجیهه محمدی فلاح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد فرصت‌های برابر برای افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و معتادین بهبود یافته در زمینه کسب مهارت و فرصت‌های تامین معاش، حمایت از اشتغال، افزایش مشارکت در زندگی اجتماعی، احساس خود ارزشمندی و رضایت از زندگی از اهداف بهزیستی برای اجرای طرح های اشتغالزایی است.

وی افزود: طی سال جاری از محل اعتبارات بندب تبصره ۱۶ قانون بودجه از مبلغ ۳۵۳میلیارد میلیون تومان ابلاغ اعتبارات تعداد ۱۱۶۴ طرح خوداشتغالی – مشاغل خانگی معرفی شده به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات به مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان معرفی شده است که تعداد ۶۲۹ نفر به مبلغ ۶۲ میلیارد تومان وام خود را برای اشتغال به کار دریافت کردند.

وی اظهار داشت: همچنین براساس گزارش‌ها از محل اعتبارات بندالف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ از ۲۱۷ طرح خود اشتغالی، مشاغل خانگی و کارفرمایی تایید شده بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، تعداد ۶۷ طرح به مبلغ هفت میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان برای پرداخت از طریق صندوق کارآفرینی امید تایید شد که از این تعداد ، ۳۶ نفر به مبلغ چهار میلیارد و ۱۸۳ میلیون تومان پرداخت شده است.

محمدی فلاح یادآورشد:  همچنین تعداد ۷۹ نفر متقاضی پنل خورشیدی به شرکت توزیع برق استان البرز معرفی شد که از این تعداد ۱۹ نفر از شهرستان فردیس، ۱۳ نفر از شهرستان اشتهارد و ۲ نفر از شهرستان چهارباغ مورد تایید قرار گرفتند و ثبت سامانه شدند تا با توجه به شیوه نامه مرتبط فرایند عملیاتی نصب سامانه خورشیدی اقدامات لازم صورت پذیرد.

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به اینکه سقف تسهیلات اشتغالزایی مددجوبان بهزیستی از۱۰۰میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است افزود: همچنین تسهیلات برای کارفرمایانی که با رعایت قوانین کار مددجویان بهزیستی بکار گرفته شود از ۲ میلیارد تومان به ۴ میلیارد تومان با سرانه هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه جدی‌ترین چالش در خصوص تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تضامین و شرایط سختگیرانه برخی بانک‌های عامل است، افزود: امیدواریم روسای بانک‌های عامل در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند و تمهیدات لازم جهت بهره مندی هر چه بیشتر مددجویان بهزیستی اندیشیده شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در پایان گفت: مددجویان تحت پوشش بهزیستی شامل معلولان، زنان سرپرست خانوار، فرزندان ترخیصی، معتادین بهبود یافته که متقاضی شغل می باشند می توانند عدد یک را به شماره  ۰۹۹۲۸۵۲۸۰۰۹ ارسال کنند تا همکاران بهزیستی در اسرع وقت با ایشان تماس گرفته و پس از دریافت شرایط و رزومه،  به کارخانجات و کارگاه های مرتبط با شرایط وی معرفی می شوند.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.