البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
X

استانداردسازی منجر به حفظ منافع تولید و عرضه و بالارفتن کیفیت محصول می‌شود

استانداردسازی منجر به حفظ منافع تولید و عرضه و بالارفتن کیفیت محصول می‌شود


به گزارش خبرنگار البرز نیوز، علی اصغر صباغ الوانی در یازدهمین جشنواره پژوهش پژوهشگاه استاندارد و تجلیل از پژوهشگران برتر اظهار کرد: پژوهشگاه ملی استاندارد به عنوان مهمترین مرجع تحقیقاتی نظام استانداردسازی با هدف تکمیل زنجیره علمی کشور و کسب اعتماد ملی نسبت به محصولات و خدمات مقدمات”تبدیل یافته های علمی کشور به استاندارد” و “تدوین استانداردهای پژوهش محور” را فراهم آورده است. این پژوهشگاه با ایجاد بستر مناسب و در نظر گرفتن ساز و کارهای لازم، ضمن هدایت دانشگاه ها و مراکز پژوهشی به رفع نیازهای علمی استانداردسازی به عنوان پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه فعالیت دارد.

وی با اشاره به فعالیت های اصلی پژوهشگاه استاندارد، گفت: ارتقا و راه اندازی آزمایشگاه مرجع و پیاده سازی آزمونهای تخصصی در مورد کنترل کیفیت انواع سوخت؛ بررسی کیفیت محصولات داخلی از طریق آزمون بر روی نمونه‌های تهیه شده به صورت مستقیم از واحدهای تولیدی و نمونه های بازار در مورد کالاهای دارای نشان استاندارد؛ تعیین ماهیت کالاهای وارداتی و صادراتی و طراحی و برگزاری آزمون های مهارت با هدف ارزیابی عملکرد آزمایشگاه ها انجام می شود.

صباغ الوانی با بیان اینکه بهره گیری از پژوهش‌ها می‌تواند محیطی امن برای زندگی ما فراهم کند، ادامه داد: یکی از پایه های علم و فناوری استاندارد و استانداردسازی است که در توسعه پایدار اجتماعی و اقتصادی نقش به سزایی دارد.

این مسئول با عنوان اینکه استانداردسازی منجر به حفظ منافع تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات و بالارفتن کیفیت تولیدات می‌شود، اظهار کرد: پژوهشگاه ملی استاندارد، به عنوان مهمترین مرجع تحقیقاتی نظام استانداردسازی، با هدف تکمیل زنجیره علمی کشور و کسب اعتماد ملی نسبت به محصولات و خدمات، مقدمات تبدیل یافته‌های علمی کشور به استاندارد و تدوین استانداردهای پژوهش محور را فراهم کرده است.

سرپرست پژوهشگاه ملی استاندارد با اشاره به دیگر فعالیت پژوهشگاه گفت: تعامل با صنایع با هدف انجام طرح‌های تخصصی پیاده سازی، استقرار و ارزیابی استانداردها از جمله فعالیت های پژودهشی این مجموعه است. همچنین فعالیت آموزشی کاربردی در اهم امور خدماتی پژوهشگاه در نظر گرفته شده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به استقرار مرکز نوآوری پژوهشگاه استاندارد در جوار پژوهشگاه ملی استاندارد گفت: این اتفاق امکان استفاده از ۱۰۰ آزمایشگاه مرجع را ایجاد کرده است. از طرفی فعالیت‌های این پژوهشگاه از طریق ۴ پژوهشکده با بهره گیری از ۱۰۰ آزمایشگاه تخصصی تحقق پیدا می‌کند.

صباغ الوانی تاکید کرد: با توجه به جهانی سازی و رشد روزافزون رقابت در سطح بین المللی و تغییر سریع فناوری، لازم است در راستای افزایش نوآوری، کارایی و ایجاد ثروت تعامل مناسبی بین دانشگاه‌ها،صنایع و دستگاه‌‌ها برقرار شود.

سرپرست پژوهشگاه استاندارد اظهار داشت: با توجه به اینکه در فعالیت‌های علمی و پژوهشی در دنیا با گسترش عواملی از جمله جهانی سازی، رشد روزافزون رقابت در سطح بین‌المللی و تغییرات سریع فناورانه، تحولات چشمگیری ایجاد شده است، ضرورت دارد نسبت به افزایش نوآوری، کارایی و ایجاد ثروت، تعاملات مناسبی بین دانشگاه‌ها، پژوهشگاه ها، صنایع و دستگاه‌‌ها و نهادها صورت پذیرد.

صباغ الوانی ادامه داد: پژوهشگاه استاندارد با هدف افزایش میزان آگاهی و اعتماد مخاطبان استاندارد  و اثربخش کردن این تعاملات از تمام اندیشمندان و صاحبان صنایع و خدمات، فرهیختگان و متولیان ارتقای سلامت و کیفیت دعوت به مشارکت در پژوهشگاه می کند.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.