البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
X

کاهش هزینه‌های عمومی با فروش اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد دولتی

کاهش هزینه‌های عمومی با فروش اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد دولتی


به گزارش البرز نیوز از البرز، رضا جعفری ضمن ارائه گزارش عملکرد در حوزه‌هایی همچون اعطای تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1400، مولدسازی دارایی‌های دولت ، میزان جذب اعتبارات تملک و میزان تحقق درآمدهای عمومی استان البرز، بیان کرد: با عنایت به اینکه استان البرز به شدت نیاز به منابع در بحث تملک و هزینه‌ای دارد ، بالاترین عدد سهم فروش اموال غیرمنقول در استان البرز مبلغ 400 میلیارد تومان است.

وی به بند(ب) تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ اشاره کرد که براساس آن به روسای دستگاه های اجرایی ملی  و استانداران اجازه داده شده تا اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد دولتی را در سطح استانی با ترجیح استاندار البرز، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و رئیس کل  دادگستری بدون حق رای، تعیین تکلیف کنند.

جعفری خاطرنشان ساخت: وزارت اموراقتصادی و دارایی مجاز به فروش اموال و دارایی های غیرمنقول مازاد  ثبت شده در سامانه سادا است . براساس بررسی های بعمل آمده ، قانون گذار به ما این اجازه را داده است که با فروش اموال و دارایی های مذکور ، نسبت به تامین مالی سایر طرح ها و برنامه های دستگاه های اجرایی اقدام کنیم.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان البرز درخصوص اعطای تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ نیز گفت: تاکنون در کل استان البرز ۶۹.۳ درصد از  اعتبارات 1100میلیارد تومانی تبصره 18 قانون بودجه 1400 جذب شده است  که ضمن تشکر از مشارکت و تلاش  تمامی دستگاه های اجرایی و بانک های عامل، درخواست می شود در مدت محدودی که در اختیار داریم بتوانیم نسبت به جذب کامل 1100 میلیارد تومان اقدام کنیم.

جعفری افزود: دستگاه های اجرایی ۸۳.۵درصد از منابع تبصره  18 را استفاده کرده اند. اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان از 100درصد منابع تبصره 18 ، راهداری 56.5 درصد، تعاونی، کار و رفاه اجتماعی50 درصد،میراث فرهنگی 33درصد، ارتباطات و فناوری اطلاعات 11درصد،پارک علم و فناوری 52 درصد، بهزیستی 100 درصد و کمیته امداد امام خمینی(ره)63 درصد استفاده کرده اند.

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.