البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
X

پروژه قطار شهری آبروی البرز است/تلاش برای تکمیل فاز اول قطار شهری کرج

استاندار البرز گفت: پروژه قطار شهری کرج باید در دوره شورای ششم به بهره برداری برسد و در این مسیر از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد.


به گزارش البرز نیوز از البرز، مجتبی عبدالهی به همراه جمعی از اعضای شورا و سرپرست شهرداری کرج از روند پیشرفت خط ۲ قطار شهری این کلانشهر بازدید کرد.

وی در این بازدید با قدردانی از تلاش شورا و شهرداری بر استفاده از همه ظرفیت‌های استانی و ملی برای بهره برداری از پروژه قطار شهری تاکید کرد. 

استاندار البرز گفت: مترو آبروی استان است و باید با استفاده از همه توان و ظرفیت‌ها در جهت تکمیل و بهره برداری از این پروژه قدم برداشت. 

عبدالهی با بیان اینکه مترو و کنارگذر شهید سلیمانی دو پروژه مهم استان به شمار می‌روند، اظهار داشت: با بازدیدهای هفتگی روند پیشرفت این دو پروژه مهم بررسی و مشکلات رفع خواهد شد.

این مسئول با تاکید بر اجرای پروژه منطبق با برنامه زمان بندی، خواستار افزایش سرعت پیشرفت پروژه شد و ادامه داد: پروژه قطار شهری باید در این دوره شورا (شورای ششم) به بهره برداری برسد و در این مسیر از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به محل دپو قطار شهری کرج در زمین دانشگاه خوارزمی، گفت: احداث محل دپو در زیرِ زمین بسیار هزینه بر و زمان بر است و می تواند کار بهره برداری از پروژه را چندسال به عقب اندازد. 

عبدالهی تاکید کرد: محل دپو قطار شهری باید بر روی زمین دنبال شود و این موضوع را شخصا پیگیری خواهم کرد.

تلاش برای تکمیل فاز اول قطار شهری کرج

 منوچهر غفاری، سرپرست شهرداری کرج نیز در بازدید از آخرین وضعیت پروژه قطار شهری کرج اظهار کرد: با همت و تلاش همکارانم در مجموعه، حمایت استاندار البرز و اعضای شورای شهر کرج، قرار بر این است تا پایان سال، فاز یک متروی کرج به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: برای این کار لازم است ایستگاه‌هایی که در مسیر این فاز قرار دارند هر چه سریع تر تکمیل شوند.

این مسئول توضیح داد: کار تکمیل دو ایستگاه قطار شهری F تا K (۴۵ متری گلشهر- چهارراه طالقانی) در مراحل پایانی قرار دارد و تاسیسات لازم مثل پله برقی و آسانسور هم در حال نصب است. 

 غفاری اضافه کرد:  این دو ایستگاه به دلیل ظرفیت بالای جابجایی مسافر، در فاز اول به بهره برداری می‌رسند و مابقی ایستگاه‌ها به تدریج تکمیل خواهند شد.

به گفته سرپرست شهرداری کرج، تمهیدات لازم برای انجام تستِ سرد و گرم اندیشیده شده است. 

اعلام زمان راه اندازی آزمایشی قطار شهری

محمد اسدیان، عضو شورای اسلامی شهر کرج نیز در ادامه توضیح داد: با وجود پیشرفتِ قابل ملاحظه پروژه قطار شهری نسبت به گذشته، اما هنوز جای کار فراوانی وجود دارد.

محمد اسدیان افزود: با تلاش مجموعه شورا و شهرداری و همراهی استاندار روز به روز شاهد وضعیتِ بهتری برای پروژه قطار شهری کرج هستیم. 

وی اظهار کرد: تا آذرماه امسال شرایط برای انجام تست های لازم و راه اندازی آزمایشی مترو کرج فراهم خواهد شد.

طراحی مدلی در ایستگاه‌های مترو به ویژه در ورودی و خروجی ها برای ایجاد ساختمان های تجاری و رسیدن به درآمد پایدار و همکاری با دانشگاه خوارزمی برای اختصاص زمینِ دپو در رویِ زمین موضوعاتی بود که در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.