البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
X

تامین اعتبار احداث کتابخانه عمومی مشکین دشت به میزان ۱۵ میلیارد تومان/راه اندازی دفتر جهت تسریع در صدور اسناد مالکیتی املاک قولنامه ای

شهردار مشکین دشت از تامین اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی برای احداث کتابخانه عمومی این شهر با هدف ارتقای سرانه مطالعه خبر داد.


به گزارش البرز نیوز از البرز، علیرضا صفرخانلو در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح یک مدرسه خیرساز در این شهر، اظهار داشت: زمینِ این مدرسه در دوره های قبل توسط شهرداری واگذار شده بود. مدرسه خیرساز دیگری نیز در گذشته در همین زمین ساخته و مورد بهر برداری قرار گرفته است و این اتفاقِ خوبی در جهت ارتقای سرانه آموزشی شهر و محرومیت زدایی است.

این مسئول افزود: همچنین شهرداری مشکین دشت با مصوبه شورای اسلامی شهر قطعه زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع را برای حداث کتابخانه عمومی در شهرک بعثت، تخصیص داده بود که با پیگیری های انجام شده توسط شورای اسلامی و شهرداری خوشبختانه اعتبارِ ۱۵ میلیارد تومانی ساختِ آن از محل اعتبارات مناطق فاقد دهیاری تامین گردید و در ماه های آینده کلنگ این پروژه به زمین زده می شود.

شهردار مشکین دشت در بخش دیگری از سخنانش از اجرای طرح های جهادی پاکداشت در برخی شهرک های این شهر همچون: احسانیه، کریم آباد، ابراهیم آباد و حسن آباد خبر و ادامه داد: با حضور عوامل و ماشین آلات شهرداری، ارائه خدماتی در حوزه های تنظیف معابر، رسیدگی به فضای سبز، جمع آوری خاک و نخاله، رنگ آمیزی دیوارها، شستشوی جداول و رفع فوریت های حوزه خدمات شهری و عمرانی در دستور کار قرار می گیرد که رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته است.

صفرخانلو در ادامه از راه اندازی مجموعه ای جهت جمع آوری اسناد و تسهیلگری در راستای صدور اسناد مالکتی پلاک های قولنامه ای خبر داد و گفت: متقاضیان می توانند تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ جهت تشکیل پرونده به دفتر صدور سند به نشانی مشکین دشت، خیابان شهید هدایتکار، رو به روی شورای اسلامی شهر، پاساژ پارسه، طبقه سوم واحد ۱۱ مراجعه نمایند.

به گفته شهردار مشکین دشت، اکنون یکی از مشکلات و معضلات جدی شهرداری ممنوعیت عدم صدور پروانه ساخت برای پلاک های قولنامه ای است که آسیبِ جدی به درآمدهای شهری وارده ساخته و همین طور موجب سردرگمی و بلاتکلیفی و نارضایتی شهروندان گردیده است، چرا که برخی خانه های قدیمی و فرسوده قابلیت سکونت نداشته و نیازمند تخریب و بازسازی می باشند.

وی از تعامل با مجموعه اورژانس استان البرز برای جانمایی و احداث پد فرود بالگرد در مشکین دشت خبر داد و خاطر نشان کرد: با احداث این پد، در شرایط بحرانی و نیاز به انتقال افراد به مراکز درمانی توسط بالگرد، عملیات های امداد و نجات سرعت بیشتری خواهد یافت و می تواند در نجات جان انسانها موثر واقع شود که در همین زمینه تعاملاتی با مجموعه اورژانس برقرار شده است.

صفرخانلو با تاکید بر اینکه توجه به مشکلات شهری در دستور کار قرار دارد، گفت: پیاده روسازی و جدولگذاری محله های ابراهیم آباد و حسن آباد، توسعه آرامستان بهشت فاطمه (س) و… در حال اجرایی شدن است و امیدواریم بتوانیم در شرایطی که درآمدهای شهرداریها رو به کاهش گذاشته است، طرح های عمرانی جدیدی را با هدف توسعه خدمت رسانی و محرومیت زدایی و محله محوری تقدیم شهروندان گرامی کنیم.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.