البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
X

انتزاع فردیس مغایرتی با طرح جامع شهر کرج ندارد

سرپرست شهرداری کرج با بیان اینکه انتزاع فردیس مغایرتی با طرح جامع شهر کرج ندارد، گفت: بیشترین اختلاف در این تقسیمات، در خصوص جاده ملارد و سرحد آباد بوده که بر اساس مصوبه هیئت دولت، سرحد آباد شمالی، کلاک پایین و گرم‌دره و شهرک بنفشه به شهرداری فردیس واگذار شد.


به گزارش البرز نیوز از البرز، منوچهر غفاری در جلسه‌ای که به‌منظور بررسی مصوبات انتزاع شهر فردیس در خصوص بندهای مربوط به شهرداری کرج برگزار شد، اظهار داشت: با تشکیل شهرستان فردیس در سال ۹۶ به‌عنوان ششمین شهرستان استان البرز، موضوع انتزاع شهرداری این دو شهر به‌صورت جدی از سوی شهرداری کرج مطرح شد.

غفاری با بیان اینکه موضوع انتزاع شهرداری‌های کرج و فردیس با تأکید استاندار البرز از طریق معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری پیگیری می‌شود؛ افزود: در این خصوص بیشتر از ۱۵ جلسه استانی و کشوری برگزار و تصمیمات جداسازی این دو شهر گرفته شد.

سرپرست شهرداری کرج بابیان اینکه در انتزاع شهر فردیس و کرج هیچ‌گونه مغایرتی با طرح جامع شهر کرج وجود ندارد، گفت: بیشترین اختلاف در این تقسیمات در جاده ملارد و سرحد آباد بوده است که بر اساس مصوبه هیئت دولت، سرحد آباد شمالی، کلاک پایین و گرم‌دره و شهرک بنفشه و مالکیت شهرک صنعتی سیمین دشت به شهرداری  فردیس واگذار شد.

وی تأکید کرد: بر این اساس مرز بین شهر کرج و فردیس حد غربی جاده ملارد تا راه‌آهن تعیین‌شده است.

سرپرست شهرداری کرج در خصوص ایستگاه‌های آتش‌نشانی که مربوط به سازمان آتش‌نشانی می‌شود، گفت: سه ایستگاه آتش‌نشانی سرحد آباد، بلوار کامیون داران و کلاک پایین در محدوده شهر فردیس قرار دارد که متعلق به شهرداری فردیس شد.

وی در خصوص شهرک صنعتی سیمین دشت عنوان کرد: با توجه به اینکه تصمیمات در خصوص این شهرک به‌صورت استانی دیده‌شده، مالکیت این شهرک در حوزه شهر فردیس قرار گرفت ولی مدیریت آن توسط شهرداری کرج انجام می‌شود.

 سرپرست شهرداری کرج همچنین عنوان کرد: بر اساس مصوبه استانداری کرج، شهرداری کرج موظف است در خصوص احصاء حساب‌های مالی و املاک شهرداری کرج حسابرس مشخص کند و گزارش‌های در این خصوص ارائه دهد. 

وی همچنین مقرر کرد به‌منظور بررسی هر چه بیشتر این موضوع کمیته‌ای با حضور معاونین شهرداری کرج تشکیل و موضوع انتزاع شهر فردیس و کرج و حقوقی که شهرداری دارد با حساسیت بیشتری پیگیری شود.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.