البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
X

آغاز عملیات گاز رسانی به ۱۵ روستای بخش آسارا در استان البرز

مدیرعامل شرکت گاز البرز با اشاره به اینکه ۳۷ روستا بخش بالادست آسارا و سد امیر کبیر گاز رسانی آنها از طریق طالقان انجام می‌شود گفت: ۵۴ کیلومتر از درون کوه های عسلک و البرز باید عبور کرده که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان لوله جهت انتقال گاز خریداری شده است.


به گزارش البرز نیوز از البرز، سید رضا غفاریان در آیین افتتاح پروژه گازرسانی به ۱۵ روستای دهستان آدران در بخش آسارا که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری البرز، فرماندار کرج و جمعی از مدیران استان البرز برگزار شد با اشاره به اینکه ۵۴ روستا در این بخش هدف گازرسانی قرار گرفته است اظهار داشت: سال گذشته به ۲روستای کندر و نوجان گازرسانی شد این در حالی است که برای کار کردن در این بخش مشکلات زیادی است‌ چرا که عبور از این جاده برای اجرای طرح با توجه به شرایط سخت آن حفاری ها مشکل بوده و وضعیت ویژه ای دارد.

غفاریان گفت: همچنین قوانینی وجود دارد که شاید به دلیل حفظ منابع طبیعی، محیط زیست و حفظ آب شرب استان های تهران و البرز اجازه کار نداشتیم اما به هر ترتیب تلاش کردیم تا این مجوزها را گرفتیم که البته در این بین شاهد همراهی و همکاری های مسوولان استانی نیز بودیم.

وی ادامه داد: ۱۵ روستا در پایین دست سد امیرکبیر برای گاز رسانی باقی مانده بود که به همین منظور شورایی در شرکت گاز  تشکیل و در سال گذشته و امسال تمام تلاش ما بر این بود تا برطرف شدن مشکلات عملیات گاز رسانی به این روستاها را انجام بدهیم.

مدیر عامل شرکت گاز البرز ادامه داد: برای اجرای این پروژه بالغ بر ۷۲۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

غفاریان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیمانکار نیز برای نصب انشعابات مشخص شده است تصریح کرد: این عملیات در ۱۵ روستا آغاز و تلاش بر این است که اشتراک گذاری نیز صورت بگیرد.

غفاریان با اشاره به اینکه ۳۷ روستا بخش بالادست آسارا و سد امیر کبیر گاز رسانی آنها از طریق طالقان انجام می‌شود گفت: ۵۴ کیلومتر از درون کوه های عسلک و البرز باید عبور کرده که بسیار شرایط سختی می باشد اما به همین منظور ۱۲پیمانکار مشخص بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان لوله خریداری شده است.

وی با عنوان اینکه انتظار ما از مسوولان این است که اجازه به ما بدهند که در روزهای تعطیل نیز کار کنیم، ادامه داد: در زمستان سال گذشته نیز کار تعطیل نشده بود حتی پیشنهاد ما این بود که پنجشنبه و جمعه و تمام تعطیلات اجازه کار را به ما بدهند که به ثمر نشست و شبکه ای به طول ۱۱۰ کیلومتر را ایجاد و گاز را به این ۱۵ روستا رساندیم.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.